معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از رشد ۴۸درصدی بازدید گردشگران نوروزی از بناها و جاذبه‌های گردشگری کشور خبر داده و گفته ۳۷ میلیون نفر شب اقامت در کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۸۹۳۲۱۸

مرتضی رحمانی موحد در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره شرایط مراکز اقامتی و جاذبه‌های گردشگری کشور در طول ایام نوروز امسال گفته: ۳۷ میلیون نفرشب اقامت از ۲۸ اسفندماه تا ۸ فروردین ثبت شده که ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. همچنین بیش از ۵۳ میلیون نفر از مراکز تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کشور در همین ایام دیدن کرده‌اند که رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

ساخت ‌90 هتل در‌ کشور با سرمایه‌گذاری 560 میلیاردی

سازمان میراث فرهنگی از اجرای 90 پروژه هتل‌های چهار و پنج ستاره با سرمایه‌گذاری 560 میلیارد تومان خبر داد. معاون گردشگری این سازمان، ضمن اعلام این خبر، بر اهمیت نقش و حضور بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری تاکید کرده و گفته: بی‌شک با فعال شدن بخش خصوصی می‌توانیم در تمام استان‌های کشور بستر مناسبی برای اقامت گردشگران داخلی و خارجی فراهم کنیم. این مسئول گردشگری در ارتباط با قیمت اقامت در هتل و هزینه‌های آن در نوروز و دیگر ایام سال گفته: نکته‌ای که باید در حوزه قیمت هتل‌ها به آن توجه داشت این است که قیمت هتل‌ها و صنعت گردشگری یک رابطه زنجیره‌ای با اقتصاد مسافر و تقاضا دارد. وی تنوع در ارائه خدمات هتل‌ها را از دیگر علل تفاوت قیمت‌ها دانسته و افزوده: بر این اساس، قیمت‌ها با توجه به نوع ستاره، از یک تا پنج‌ستاره متغیر است.

نمایش سر‌مجسمه خشایارشاه پس از 10 سال

بازدیدکنندگان تخت جمشید در نوروز ۹۵، اشیای تاریخی جدیدی را در موزه تخت جمشید دیدند. به گفته روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، سر مجسمه خشایار شاه از آثار شاخصی است که پس از ده سال، بار دیگر در موزه تخت جمشید به معرض نمایش گذاشته شد. سر مجسمه خشایارشاه از سنگ مرمر سیاه است که به دلیل کلاه و گوشواره‌ای که دارد، این اثر را به خشایارشاه نسبت داده‌اند. در سال ۹۵ علاوه بر سر مجسمه خشایارشاه، نمایش اشیای تاریخی دیگری در ویترین‌های موزه تخت جمشید، نگاه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. این اشیا‌ عبارتند از گردن بند سنگی سفید به شکل عاج مربوط به دوره هخامنشی و کشف شده در تخت جمشید، مهره‌های سنگی رنگی شامل گردن‌بند و دستبند دوره هخامنشی‌‌کشف شده در تخت جمشید، بخشی از پای مجسمه انسان از جنس سنگ مرمر سفید کشف شده در ناحیه شمال غربی خارج از صفه تخت جمشید (ناحیه معروف به فراتادارا)، سینی سنگی دوره هخامنشی کشف شده در تخت جمشید، دو عدد توپی چرخ ارابه از جنس فلز مربوط به دوره هخامنشی‌ کشف شده در تخت جمشید، دو عدد سنگ لاجوردی با خط هیروگلیف کشف شده در تخت جمشید و نمونه بست آهنی به کار رفته در سنگ‌های تخت جمشید‌ است که برخی برای اولین بار به نمایش گذاشته شده و برخی نیز پس از سال‌ها، بار دیگر جلوه‌گر موزه تخت جمشید شد.

پرونده ثبت جهانی چوگان به یونسکو رفت

پرونده نامزدی ثبت جهانی چوگان به یونسکو ارسال شد تا مرکز میراث جهانی یونسکو، تصمیم نهایی خود را در اجلاس سال ۲۰۱۷ نسبت به جهانی شدن این بازی اعلام کند. به گفته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، پرونده نامزدی ثبت جهانی چوگان با حمایت مسئولان مرتبط با این ورزش و پس از بررسی و تکمیل نهایی از سوی مسئول تهیه پرونده این بازی پنجشنبه ۱۱ فروردین به دبیرخانه کمیته میراث ناملموس یونسکو ارسال شد تا پس از بررسی و ارزیابی سال ۲۰۱۷ در کمیته میراث جهانی یونسکو مطرح شود. تهیه پرونده این بازی همزمان با نامگذاری شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی (ایکوموس)، به مناسبت نام روز جهانی محوطه‌ها و یادمان‌ها با عنوان «میراث ورزش» صورت گرفته است که هر ساله هدفی را در قالب عنوان یا شعار برجسته می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها