سرنوشت موزه هنرهای معاصر در ابهام است

شایعه یا مرثیه

تقدیر از صداوسیما برای گشایش موزه رسانه ملی

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی از اقدام این سازمان برای تاسیس موزه رسانه ملی قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۹۲۷۰۸

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی در نامه‌ای که برای رئیس سازمان صدا و سیما ارسال کرده، از تصمیم وی مبنی بر ایجاد موزه صدا و سیما در ساختمان ارگ قدردانی و آن را اقدامی ارزشمند برای حفظ آثار به جا مانده از تلاش‌های این سازمان در طول دهه‌های مختلف دانسته است.

وی ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند صدا و سیما، مجوز تاسیس موزه صدا و سیما را در ساختمان ارگ صادر و اعلام کرده است سازمان میراث فرهنگی آماده هرگونه همکاری با صدا و سیما در این زمینه است.

براساس این خبر، به دنبال موافقت رئیس سازمان صدا و سیما برای راه‌اندازی موزه رسانه ملی، این ماموریت به اداره کل روابط عمومی محول شد.

دکتر داوود نعمتی، مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما، هدف از راه‌اندازی موزه رسانه ملی را آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم به‌منظور آشنایی هر چه بیشتر با فعالیت‌ها و اقدامات صداوسیما در دوره‌های مختلف و نیز حفاظت و تداوم میراث گرانقدر رسانه ملی برای انتقال به نسل‌های بعدی ذکر کرد و گفت: یکی از کارآمدترین ابزارهای انتقال میراث فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی یک جامعه به نسل‌های آینده، موزه‌ها هستند که از طریق آن می‌توان تعامل آینده را با گذشته رقم زد و شناخت بیشتری را از گذشته به دست آورد.

وی تاکید کرد: موزه رسانه ملی واقعیتی چند منظوره خواهد بود، به این معنی که شامل فعالیت‌های پیچیده و چندجانبه‌ای می‌شود که مهم‌ترین محور آن گردآوری، نمایش، حراست، مرمت، آموزش، پژوهش، معرفی و مهم‌تر از همه حفظ و انتقال میراث رسانه‌ای و ارتباطی ایران اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها