مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ استان و در ۵۶ حوزه انتخابیه برای کسب ۶۹ کرسی مجلس دهم اردیبهشت‌ امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۶۸۲

به گزارش تسنیم، نخستین مرحله انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 207 حوزه انتخابیه برگزار شد که در نتیجه 221 منتخب ملت ایران مشخص شدند و اکنون 58 نامزد اصولگرا، 41 نامزد اصلاح‌طلب، چهار نامزد اعتدالگرا و 35 نامزد مستقل به دور دوم انتخابات راه یافته و برای 69 کرسی باقیمانده رقابت می‌کنند. براین اساس، مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 21 استان و 56 حوزه انتخابیه برای کسب 69 کرسی مجلس دهم اردیبهشت‌ امسال برگزار می‌شود. در این مرحله کسانی می‌توانند در یک حوزه رأی دهند که در مرحله نخست در همان حوزه‌ انتخابیه رأی داده باشند. همچنین کسانی که در مرحله اول رأی نداده باشند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

فراهم بودن امکانات برای برگزاری انتخابات 10 اردیبهشت

محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور درباره جزئیات برگزاری مرحله دوم انتخابات با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند و حداکثری در دهم اردیبهشت 1395 تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات در 15 هزارو585 شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود. مرحله دوم انتخابات مجلس دهم بین 138 داوطلب و برای 69 کرسی برگزار خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: برای برگزاری انتخابات دهم اردیبهشت همه امکانات فراهم و تعرفه‌ها در حال آماده شدن است و از صندوق‌های قبلی استفاده می‌شود. همچنین همه ملزومات و نیازمندی‌ها نیز فراهم خواهد شد. مقیمی گفت: وزارت کشور با استفاده از اختیارات قانونی، تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی قانونی و با بی‌طرفی کامل انجام خواهد داد. وی افزود: همچنین جلسات توجیهی نیز با برگزارکنندگان انتخابات برگزار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها