تعطیلات نوروزی و طرح ویژه پلیس برای این ایام به پایان رسیده، مقایسه آمار جرایم و حوادث ترافیکی تعطیلات نوروزی امسال با سال‌های گذشته گواهی است بر بهتر شدن شرایط، زیرا در تعطیلات نوروزی امسال آمار جرایم و حوادث ترافیکی کاهش یافت.
کد خبر: ۸۹۲۶۷۴

این درحالی است که امسال سفرهای نوروزی افزایش داشت و شرایط جوی نیز مناسب نبود، اما حضور همه‌جانبه پلیس و همکاری مثال‌زدنی رسانه ملی سبب شد طرح نوروزی پلیس بدرستی اجرایی شود.

با توجه به حجم بالای سفر در تعطیلات نوروزی نیاز به مدیریت سفر وجود داشت که باید در مبدا، مسیر و مقصد بدرستی اجرا می‌شد. در این بین پلیس وظیفه سنگینی به‌عهده داشته و دارد، چون علاوه بر برقراری امنیت منازل و محل کار شهروندان باید تمامی مسیرهای بین‌شهری و مرزها را نیز پوشش دهد تا شهروندان هنگام مسافرت دغدغه‌ای نسبت به امنیت منازل،مسیر و مقصد خود نداشته باشند.

برای رسیدن به این هدف امسال پلیس با تمام توان خود به میدان آمد و تمامی کارکنان خود از ستادی و فنی گرفته تا پشتیبانی را در قالب طرح نوروزی به کار گرفت تا از عهده این عملیات بزرگ برآید.

باید یادآور شد که پلیس به تنهایی نمی‌توانست از عهده این مهم برآید، چون بدون همکاری همه‌جانبه رسانه ملی شهروندان از اقدامات و هشدارهای پلیس آگاه نمی‌شدند، برای نمونه پلیس از طریق رسانه ملی شهروندان را از وضع ترافیک، انسداد و شرایط راه‌ها و مسائل حفاظتی باخبر کرد تا آنها سفر ایمنی را تجربه کنند.

این اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه جریان داشت تا مردم بتوانند بهترین مسیر، امکانات و زمان را برای سفر انتخاب کنند. باید تاکید کرد انتقال پیام‌های پلیس و اطلاع‌رسانی درخصوص شرایط جاده‌های کشور کار بسیار بزرگی است که از سوی رسانه ملی صورت گرفت، درواقع با شکل گرفتن مثلث پلیس، رسانه ملی و مردم حوادث در تعطیلات نوروزی به حداقل رسید.

این درحالی است که فعال نبودن سایر رسانه‌ها در تعطیلات نوروزی کار رسانه ملی را سنگین‌تر کرد، اما رسانه ملی بخوبی مانند قرار گاه تاکتیکی و عملیاتی کار کرد و با توجه به این‌که مردم به رسانه ملی و پلیس اعتماد دارند، سفرهای خود را مدیریت کرده و این رفتار آنها سبب کاهش آمار جرایم و سوانح ترافیکی شد. به همین دلیل باید به شکل ویژه قدردان مردم بود و خاطرنشان کرد که پلیس و رسانه ملی در سال« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به شکل جهادی اقدام و عمل را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار دکتر اسکندر مومنی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها