یک متخصص با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

این 10 علامت سرطان را بشناسید

طاعون هزاره سوم همچنان قربانی میگیرد هر چند نشانه های خوبی برای درمان قطعی برخی از سرطان ها کشف شده است. تحقیقات گسترده بر روی علل شکل گیری بافت های سرطانی پس از سال ها همچنان ادامه دارد و جهان پزشکی گام های موثری در رابطه با یافتن راه های درمان انواع سرطان برداشته است. با تمام این اوصاف سرطان همچنان با رشد چشمگیری در میان جمعیت دنیا پیش می رود و هر سال افراد زیادی جان خود را به دلیل ابتلا به انواع سرطان از دست می دهند که این روند ادامه دارد. در ادامه طی مصاحبه ای نگاهی خواهیم داشت به نشانه های این بیماری صعب العلاج...
کد خبر: ۸۹۲۴۳۷
این 10 علامت سرطان را بشناسید

دکتر حسین فودازی متخصص رادیوتراپی و انکولوژی در گفت و گو با جام جم آنلاین در خصوص نشانه های تشخیص سرطان بیان کرد: یکسری علایم کلی وجود دارد که همیشه باید به آن توجه داشت زیرا میتواند پیش درآمد بروز یک بیماری سرطانی باشد .

وی افزود: کاهش وزن بی‌دلیل نشانه سرطان است. کاهش وزنی که در طی چندین ماه اخیر برای یک فرد بیشتر از 10 % از وزن بدن اش را بدون اینکه رژیم غذایی خاصی بگیرد از دست بدهد.

به گفته این کارشناس اگر فرد بدون اینکه بیماری عفونی داشته باشد 2 الی 3 هفته دچار تب بشود یا خارش بدن بدون دلیل خاصی پیدا کند یا تعرق شبانه بدون هیچ دلیل و بیماری عفونی صورت گیرد .

وی افزود: هر سرفه ای که بیش از 2 تا 3 هفته طول بکشد و درمان های معمول سرفه انجام شود مثل مصرف آنتی بیوتیک یا درمان های ضد حساسیتی ولی با این حال سرفه ادامه داشته باشد، بویژه این سرفه ها همرا با خلط خونی باشد این نوع نیاز به بررسی دارد و نباید نادیده گرفته شود . همچنین بالا آوردن خون موقع سرفه کردن هم باید بدقت بررسی شود. البته اگر این اتفاق یک‌بار بیفتد ممکن است خطر جدی نباشد اما در صورت تکرار حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

این متخصص خاطر نشان کرد : مدفوع خون آلود یکی دیگر از علایم مبتلا شدن به سرطان است ، اگر سابقه هموروید یا بواسیر نداشته باشند ولی در هنگام دفع مدفوع خون مشاهده کنند ممکن است فرد دچار تومور دستگاه گوارش شده باشد و نیاز دارد که فرد کلونوسکوپی شود یا اینکه فرد درگیر اختلالات هاضمه مثل اختلال اجابت مزاج بصورت اسهال یا یبوست متناوب باشد .

وی اضافه کرد: نفخ کردن می‌تواند یکی دیگر از علائم سرطان باشد که خیلی از خانم‌ها به آن مبتلا هستند و البته می‌تواند نشانه سرطان تخمدان باشد.همه ی موارد گفته شده در صورتی میتواند مشکوک باشد که 2 الی 3 گفته به طول بیانجامد یا سوء هاضمه شدید یا درد زیر جناح بهمراه کاهش وزن بیمار و کم اشتهایی باشد حتما نیاز به بررسی دارد.

فودازی بیان کرد: در مورد تومور سینه هم مهم ترین علامتی که خانم های مبتلا به این تومور ممکن است داشته باشند احساس توده در معاینه ای که خودشان انجام میدهند است ما توصیه میکنم که خانم هایی که بالای 35 – 40 سال سن دارند همیشه بعد از اتمام دوره عادت ماهانه سینه های خود را معاینه کنند و اگر در قسمتی توده ای احساس کردند به پزشک مراجعه کنند .

این سرطان شناس هشدار داد : ترشح خونابه از نوک سینه هم علامتی است که ممکن است فرد مبتلا به سرطان سینه باشد یا اختلالات عادت ماهانه در خانم هایی که قبلا عادت ماهانه منظمی داشته اند، بصورت خونریزی بعد از تماس جنسی ، خونریزی های مکرر یا خانم هایی که یائسه شده اند ولی با این حال خونریزی دارند این افراد مشکوک به سرطان رحم یا سرطان دهانه رحم هستند و باید به پزشک مراجعه کنند .

تغییر در رنگ و شکل خال های روی بدن می توانند علامتی از وجود سرطان در بدن باشد .موارد ذکر شده میتوانند هشدارهایی برای فرد مبتلا باشد که با دیدن این علائم حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کند .

بیتا نوروزی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها