فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از تهدید یک نفتکش ایرانی توسط یکی از ناوهای ائتلاف خبر داد و گفت: این اقدام توسط ناوگروه نداجا قاطعانه پاسخ داده شد.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۰

به گزارش فارس، سیدعطاءالله صالحی دیروز در مراسم استقبال رسمی از سی و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه یکم نداجا افزود: این اقدام توسط ناوگروه سی و هشتم نداجا مورد برخورد قرار گرفت و در پاسخ به آنها گفته شد که نفتکش مذکور مورد حمایت ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ناوهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که در خلیج‌فارس و تنگه هرمز حضور دارند، سیادت ندارند، زیرا قوی‌ترین ناوها و تجهیزات در این منطقه از این که دچار آسیب شوند، هراس دارند. این در حالی است که نیروهای ایرانی با اتکا به توان داخلی، مایل‌ها از سرزمین اصلی دور شده و به انجام ماموریت می‌پردازند.

سیاری: تحریم‌ها تاثیری در توان نیروی دریایی ایران ندارد

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در توضیح موضوع تهدید ناو ائتلاف خاطرنشان کرد: ناو یکی از کشورهای ائتلاف جلوی یکی از کشتی‌های نفتکش جمهوری اسلامی ایران را می‌گیرد و قصد ورود به نفتکش را می‌کند. وقتی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید نقدی، در منطقه حضور یافته و اعلام می‌کند این نفتکش زیرنظر اسکورت جمهوری اسلامی ایران است، آن ناو ائتلاف به صلابت و اقتدار نیروی دریایی ارتش پی برده و منطقه را ترک می‌کند.فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحریم‌های آمریکا، متحدانش و سخنانشان درخصوص توانمندی نظامی ایران تاثیری در توان اجرای برنامه‌های نیروی دریایی ندارد.

به گزارش ایرنا، امیردریادار سیاری اظهار کرد: بدون توجه به مخالفت آمریکا و متحدانش، برنامه‌ها براساس نیازمندی‌ها برای دفاع از مرزهای آبی کشور اجرا می شود. نداجا برای انجام رزمایش جهت بالا بردن قدرت دفاعی خود توجهی به حرف و سخن کسی ندارد و با تشخیص خود و درجهت اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا اقدام می کند.

فرمانده نداجا با اشاره به این‌که نیروی دریایی ثابت کرده تحت‌تاثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد، اضافه کرد: با وجود تحریم‌ها بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها به‌دست آمد و اگر همه امکانات کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت کار و برنامه‌های این نیرو جمع شود، راه به جایی نخواهد برد.همزمان روز گذشته ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن البرز و ناو تنب راهی دریای سرخ، خلیج عدن و تنگه باب‌المندب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها