امام جمعه موقت تهران گفت: نباید نگاه جناحی به این شعار اقتصاد مقاومتی شود، نگاه جناحی، ذبح کردن این شعار است.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۶
نگاه جناحی به شعار اقتصاد مقاومتی نشود

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب گفت: معنای نامگذاری این است که این نامگذاری و طرح برای امسال نیست چند سال است که رهبری معظم این مسئله را مطرح می‌کنند اما مسئله این است که با گذشت مدتی و با امید به برجام و این که تکلیف آن چه می‌شود و گشایشی بر روی کشور ایجاد می‌شود امیدها به بیرون بود و اقتصاد مقاومتی قدری زمین ماند.

وی افزود: شعار اقتصاد مقاومتی زیاد داده می‌شود البته بخش‌هایی از موقت اقتصاد مقاومتی فراهم شد اما حضرت آقا در انتظار اقدام هستند تا خروجی این نامگذاری را در آخر سال شاهد باشند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت اقتصادی و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند باید این اقتصاد را طوری بسازیم که تکانه‌های جهانی و غیر جهانی آن را نلرزاند. قیمت نفت هرچه شد تاثیری بر آن نگذارد.

سیداحمد خاتمی با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری 10 راه حل را برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مطرح کرده‌اند که کلیدی‌ترین آن بحث رونق اقتصادی است، گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در عرصه فرهنگ کار تلاش کنیم. متاسفانه تلقی برخی در جامعه از کار، کار اداری و پشت میز نشستن است که باید در این فرهنگ تجدید نظر شود که کار تنها کار اداری و پشت میز نشستن نیست.

وی ادامه داد: ورای اقتصاد مقاومتی منافع ملی و مصالح جامعه است نباید نگاه جناحی به این شعار شود، نگاه جناحی، ذبح کردن این شعار است، آقا فرمودند 60 درصد بنگاه‌های تولیدی یا تعطیل شدند یا با ظرفیت کمی کار می‌کنند که این رقم، رقم وحشتناکی است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 12 فروردین سالروز شکل‌گیری جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشتن این روز گفت: تاریخ این کشور در گذشته، تاریخ دیکتاتورها و شاهان بوده است که با تشکیل انقلاب اسلامی به مردم بها داده شد و دیکتاتورها و شاه‌هان از کشور بیرون رفتند.

سید احمد خاتمی ادامه داد: از آغاز تشکیل جمهوری اسلامی 2 طرز تفکر در رابطه با نظام وجود داشت، طرز تفکر اول این بود که ما هم حکومتی هستیم مانند سایر حکومت‌ها چه معنی دارد که با این و آن قهر باشیم این که حکومت کردن نمی‌شود. اما نگاه دوم این بود که ما حکومت اسلامی و انقلابی هستیم و مانند حکومت‌های دیگر نیستیم، این طرز تفکر چند خروجی دارد که به برخی از آنان اشاره می‌کنم.

وی بر همین اساس خاطر نشان کرد: کسانی که می‌گویند ما حکومتی هستیم مثل سایر حکومت‌ها، اسلام را در حد تشریفات می‌دانند معتقدند که دین با سیاست بیگانه است و نباید در حکومت دخالت کند یعنی همان تفکر سکولاریسم و می‌گویند ما هستیم و قوانین بین‌المللی، قوانین حقوق‌بشری و ... اما طرز تفکر دوم می‌گوید تمام تفکر ما همان مکتب ما است و فلسفه شکل‌گیری این نظام آوردن اسلام به صحنه است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مدافعان طرز تفکر اول می‌گویند که رها کنید شعار مرگ بر آمریکا و این و آن را، باید کنار بیایید یا تسلیم آنها شوید و این همان 2 راهی است که دشمن به دنبال آن است، یا تسلیم یا تحمل فشار و مشکلات اما همانگونه که رهبری هم گفتند ما حرف سوم را می‌زنیم نه تسلیم و نه فشار بلکه با غلبه بر غرب بر مشکلات فائق خواهیم آمد. آمریکا و اذنابش بدانند این ملت سلطه ناپذیر هستند و پرورش یافته مکتب سیدالشهدا هستند و شعارشان شعار هیهات من الذله است.

سید احمد خاتمی گفت: نگاه اول می‌گوید که تا کی با رژیم صهیونیستی می‌خواهید دعوا و دشمنی داشته باشید. 70 سال پیش غصبی صورت گرفته است اما اینکه آنها واقعیت هستند و به صراحت می‌گویند از شعار محو صهیونیستی دست بردارید اما نگاه دوم که همان نگاه همراهان امام و رهبری است برخلاف آنها می‌گویند که نمونه بارز یهود که در قرآن به آن اشاره شده رژیم صهیونیستی است و این همان تفکر قرآنی است اینها غاصب هستند، دزد هستند و دزد تبرئه نمی‌شود و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند تا 25 سال دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی با بیان این که فتح الفتوح دانستند برجام و این که با برجام دنیا گلستان می‌شود همان تفکر نگاه اول است، گفت: برخی جوری وانمود می‌کنند که با حل شدن برجام کشور گلستان شده و آنچنان این آبنبات در دهانشان مزه کرده که برجام 2، 3 و 4 را مطرح می‌کنند، خیر این خبرها نیست بروید ببینید نامزدهای آمریکا چه می‌گویند، نباید به آنها امید داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نگاه اول می‌گوید که با ابرقدرت‌ها باید کنار آمد باید با غرب کنار آمد اما ببینید که کاندیدهای ریاست جمهور آمریکا چگونه ملت ایران را تهدید می‌کنند مردم ما دولت آمریکا را یک دولت عهد شکن می‌داند و با آنها کنار نخواهند آمد.

سید احمد خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی رخ داده در بروکسل گفت: ما عملیات تروریستی را در همه جا محکومت می‌کنیم کشتن انسان‌ها بی‌گناه را محکوم می‌کنیم اما این غرب است که به تروریست نگاه خوب و بد دارد، برخی را تروریست خوب می‌داند و برخی را تروریست بد و نتیجه آن چنین می‌شود این نگاه، نگاهی فاجعه آمیز است و مارهایی را که غرب در آستین پرورانده امروز به جان خودشان افتاده است.

احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حقیقتا گفتمان حضرت فاطمه گفتمان دینمداری بود و خداوند توفیق گفتمان فاطمی را به همه ما بدهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، یک شعار فاطمی است. شنیدم برخی گفتند این شعار را قبول نداریم ما به آنها می‌گوییم شما حقیقت را قبول ندارید این یک گفتمان فاطمی و درس ولایت مداری فاطمه زهرا به پیروان پیامبر است. از نگاه امیرالمومنین بی طرف‌ها و ساکتین فتنه با فتنگران و کسانی که بر روی پیامبر شمشیر کشیدند فرقی ندارد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها