رئیس‌جمهور بر دفاعی بودن توانمندی موشکی ایران تاکید کرد

روحانی: صلح در منطقه تنها با کمک ایران محقق می‌شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که فعالیت موشکی ایران کاملا دفاعی است، گفت: ما قصد تجاوز به کشوری از همسایگان خود را نداریم و آنهایی که ناجوانمردانه بحث آزمایش موشکی ما را به شورای امنیت بردند، ناامیدانه برگشتند و دنیا به آنها جواب منفی داد.
کد خبر: ۸۹۰۲۰۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی دیروز پس از پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال 94، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم ایران از تنش، برخورد و افراط بیزارند و امیدواریم کشورهایی که مسیر تنش را انتخاب کرده اند به صلح و صمیمیت بازگردند.

وی افزود: باکمک ملت ایران در منطقه، صلح و صفا برقرار می‌شود و اگر یکی دو کشوری که مسیر افراط را برگزیده اند به مسیر انسانیت برگردند شاهد صفا، صمیمیت و توسعه در منطقه خاورمیانه خواهیم بود. روحانی تاکید کرد: سلاح برای دفاع از ملت و کشور است و مردم ایران برای روابط بهتر با دنیا خود را آماده کرده است.

سال 95، شرایط بهتر خواهد شد

رئیس جمهور با بیان این‌که در سال 95، دیگر حقوق هسته ای ما به رسمیت شناخته شده و رابطه پولی و سوئیفت بانک مرکزی با خارج هم برقرار است، اظهار کرد: در سال 95 با کمک مردم شرایط کشور بهتر خواهد شد و امیدواریم سال جدید از ابتدا سال همدلی، همفکری و همزبانی باشد.

وی تصریح کرد: سال 95 را در حالی آغاز می‌کنیم که بانک و بیمه ایران تحریم نیستند و می‌توانیم با دیگر کشورها تجارت کنیم. رئیس‌جمهور افزود: سرمایه‌گذاری در کشور شروع شده و قراردادهای مهمی با دیگر کشورها امضا شده است. وی با بیان این‌که روند اقتصادی خود را در زمینه رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال آینده ادامه خواهیم داد، گفت: میزان صادرات نفت به دو میلیون بشکه در سال جدید خواهد رسید. روحانی با تاکید بر این‌که ‌مردم در 7 اسفند، حماسه بزرگی را آفریدند، گفت: سال 95 و در این بهار پیش‌رو، باید با همه ایرانیان بویژه با هموطنان خود در داخل و خارج کشور صمیمیت و صفای خود را نشان دهیم. وی خاطرنشان کرد‌: همین طور در سال جدید باید بین همه احزاب و گروه‌ها آشتی باشد و مانند سال پیش، سال همدلی و همزبانی باشد.

همه دستگاه‌ها آماده ارائه خدمات نوروزی

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌ها آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، عنوان کرد: ستاد نوروزی فعال است و همه دستگاه‌های خدماتی از جمله امدادی، انتظامی و دیگر خدمات باید به‌مردم ارائه شود. وی با اشاره به تلاش راهداری، اورژانس، بهداشت و درمان برای ارائه خدمات و نیز آموزش و پرورش برای اسکان مسافران و همچنین نیروی انتظامی گفت: از همه دستگاه‌ها که در ایام نوروز به مردم خدمات رسانی می‌کنند، پیشاپیش تشکر می‌کنم بویژه مرزداران عزیز که همواره خواب راحت را کنار می‌گذارند و از مرزهای کشور حراست و در نوروز سنگر را حفظ می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی در هیات دولت تصریح کرد: ایام نوروز در جاده شمال در منطقه سوادکوه، یکی دو مسیر جدید به طور موقت بازگشایی می‌شود. روحانی افزود: در منطقه منجیل هم یک خط و تونل برای ایام نوروز به طور موقت باز می‌شود که البته تکمیل این دو طرح به زمان بیشتری نیاز دارد، اما به طور موقت در نوروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت تلاش می‌کند این جاده‌های مهم در سال 95 تکمیل شود، اظهار کرد: همچنین برخی خطوط ریلی کشور نیز در سال 95 تکمیل خواهد شد و امیدوارم سال خوب و عید نوروز خوب برای همه مردم باشد. وی ادامه داد: همچنین از همه اصحاب رسانه بویژه خبرنگاران صدا و سیما در اطلاع‌رسانی اتفاقات مهمی مانند برجام و 7 اسفند تشکر می‌کنم.

ظریف: استفاده از قدرت نظامی صرفا در موارد دفاعی است

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: در مقابل کسانی که ایران را به رفتار تحریک‌آمیز متهم می‌کنند از همان جمله فرمانده سپاه استفاده میکنم که «ما بجز در موارد دفاعی از قدرت نظامی استفاده نخواهیم کرد.»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ظریف نوشت: نه برجام و نه قطعنامه شورای امنیت، ایران را از کار روی موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند، منع نمی‌کند. متون را بخوانید، انگلیسی ساده است و نه متون نامفهوم حقوقی. وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرده است: ایران در 250 سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است، ولی وقتی صدام ما را موشکباران و برای هشت سال به مردم ما حملات شیمیایی می‌کرد، هیچ کسی به کمک ما نیامد. ظریف در این یادداشت اضافه کرده است: اگر در زمان حمله صدام به ایران دارای موشک بودیم، می‌توانست جرات این کار را از وی بگیرد یا حداقل حملات کور وی را به مردم غیر نظامی کاهش دهد. وی همچنین طی سخنانی در استرالیا نسبت به تلاش برای تغییر مرز کشورها در خاورمیانه و تاثیر آن بر آغاز جنگ‌های آخرالزمانی، هشدار داد. به گزارش فارس و به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال، ظریف در پاسخ به پرسشی درباره تغییر مرزها در خاورمیانه و تاثیرات آن گفت: خب شما چطور مرزها را ترسیم می‌کنید؟ این اقدام، شروع جنگ 30 ساله منطقه ما خواهد بود. به خاطر همین حتی به این حوزه وارد هم نشوید. وی افزود: تغییر باید در نحوه حکومتداری و اداره حکومت ما باشد و نیز نحوه تعامل ما با یکدیگر و این چیزی است که تغییر به آن نیاز دارد. تغییر دادن مرزها تنها اوضاع را بدتر خواهد کرد و اگر شما به متون مذهبی باور دارید، شروع آرماگدون (جنگ‌های آخرالزمانی) خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها