سال آینده مشمولان با 8 سال غیبت، خدمت خود را می‌خرند

«به شایعات توجه نکنید، فروش سربازی صحت ندارد»؛ این دو جمله کوتاه و صریح را دیروز سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت، اما به فاصله چند ساعت از این اظهار نظر، مجلسی‌ها خبر دادند مشمولان غایب سربازی که هشت سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه نقدی از خدمت سربازی معاف شوند.
کد خبر: ۸۸۷۸۶۵

همه این اتفاقات در حالی بود که یکشنبه روز انتشار خبر فروش سربازی در رسانه‌های مختلف بود البته بیشتر رسانه‌های غیررسمی، ولی همین کافی بود تا دوباره چو بیفتد که دولت سال آینده فروش سربازی را در دستور کار دارد. همان شب ما با سه عضو کمیسیون تلفیق مجلس تماس گرفتیم و صحت و سقم این اخبار را جویا شدیم که هر سه اظهار بی‌اطلاعی کردند و قد و قواره این اخبار را در حد شایعه دانستند و حتی دیروز سردار کمالی آب پاکی را روی دست همه ریخت و در گفت‌وگو با فارس و ایسنا توضیح داد که نه برای سال 95 که برای سال‌های آینده نیز ستادکل نیروهای مسلح تصمیمی برای فروش سربازی ندارد چون این کار را مغایر با اجرای عدالت در جامعه می‌داند. غافل از این که روز بعد، یعنی دوشنبه، مجلس رسما اعلام کرد فروش سال‌های غیبت سربازی را تصویب کرده است و حتی جدول قیمت‌ها نیز منتشر شد.

نخستین اعلام خبر در این باره از سوی سیدهادی حسینی، عضو کمیسیون تلفیق بود که درگفت‌وگو با میزان موضوع خرید خدمت مشمولان با هشت سال غیبت را مطرح کرد اما پس از او نیز جام‌جم بار دیگر با چند عضو از اعضای کمیسیون تلفیق تماس گرفت از جمله علیرضا سلیمی، که او هم تصویب خرید غیبت مشمولان خدمت وظیفه را تائید کرد.

بیمه عمر و حوادث، عیدانه‌ای برای سربازها

ارتقای کیفیت خدمات به سربازان وظیفه، بهبود سطح رفاه و حمایت‌های بیمه‌ای از آنها همیشه مورد تاکید است و مورد مطالبه مشمولان و سربازان. گرچه دراین بخش‌ها همواره کاستی‌هایی وجود داشته و دارد ولی گویا اتفاقاتی در حال وقوع است که اگر به ثمر بنشیند حمایت از سربازان به‌واسطه خدمت مقدسی که انجام می‌دهند و به‌واسطه کمکی که به امنیت کشور می‌کنند، قوی‌تر خواهد شد.

ماجرا، تحت پوشش صندوق بیمه عمر و حوادث رفتن سربازان است. درست همان‌طور که شاغلان از مزایای این صندوق متعلق به نیروهای مسلح بهره‌مند می‌شوند. این خبرِ روز گذشته رضا طلایی‌نیک، معاون حقوقی و امورمجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود که در سایت خانه ملت منتشر شد. به گفته او سربازان وظیفه و بسیجیان ویژه چنانچه در دوره خدمت با سانحه‌ای منجر به نقص عضو یا فوت مواجه شوند، می‌توانند از پوشش بیمه عمر و حوادث برخوردار شوند. این خبری خوب در حوزه نظام وظیفه است و اگر به تصویب نهایی نمایندگان مجلس برسد و با موانع اعتباری مواجه نشود به بخشی از نیازهای سربازان پاسخ می‌دهد و پشتوانه‌ای برای آنها خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها