دو ماه و چند روزی از سال 2016 میلادی را پشت سر گذاشته ایم و در این مدت کوتاه، بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا با رونمایی از آخرین دستاوردهای خود، سعی داشتند تا علاوه بر برداشتن گامی محکم در این روزهای آغازین، قدرت خود را نیز به رخ سایر رقبا بکشند.
کد خبر: ۸۸۷۶۰۵
اپل از چه محصولاتی رونمایی می کند؟

به گزارش جام جم کلیک ، کمپانی های همچون سامسونگ، سونی، هوآوی، شیائومی، ال‌جی، ایسوس، لنوو، دل، اچ تی سی، و بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک دیگر که در این دو ماه گذشته، رویدادهایCES 2016 و MWC 2016 را فرصتی مغتنم دانستند و در کنفرانس های اختصاصی نگاه علاقه‌مندان زیادی از سراسر جهان را به خود جلب کردند.

اما در این بازار داغ رونمایی های آغازین ماه های سال 2016 میلادی، جای خالی شرکتی خوش‌نام و پرطرفدار به خوبی حس می شد. شرکتی که هم اکنون سکان هدایت آن را مدیرعاملی حاذق به نام تیم کوک در دست گرفته است. بله، درست حدس زدید، کمپانی اپل که با لوگوی سیب گاز زده، سال‌ها عنوان با ارزش‌ترین برند سال را در اختیار داشت و چند ماهیست که زیر سایه برندی جدید و البته گردن کلفت به نام آلفابت قرار گرفته است.

به طور کلی، کوپرتینویی ها هیچ علاقه ای به حضور در رویدادهای بزرگ دنیای فناوری ندارند و همواره محصولات خود را در کنفرانس هایی جداگانه و اختصاصی برای علاقه مندان معرفی می کنند.

شما مخاطبان محترم به خوبی می دانید که این شرکت قرار است مراسمی را در ماه مارس برگزار کند و از جدیدترین دستاوردهای خود پرده بردارد. تا به امروز، خبرهای ضد و نقیض فراوانی در خصوص تاریخ دقیق این کنفرانس منتشر شده است که برخی ها پانزدهم، برخی بیست و یکم و برخی نیز بیست ودوم مارس را برای این کنفرانس پیش‌بینی کرده اند که به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این مراسم در 21 مارس یعنی 2 فروردین برگزار خواهد شد.

اپل در سال های اخیر همواره تلاش کرده است تا در کنفرانس های اختصاصی، طرفداران خود را غافلگیر کند و برای کنفرانس ماه مارس نیز چنین رویه ای را در پیش گرفت، اما بی خبر از این که بسیاری از وب‌سایت ها چند ماهیست که به شکار محصولات مدنظر اپل رفته اند و توانسته اند دست پر از این شکار برگردند.

بدین ترتیب و با استناد به آن‌چه که تا به امروز از منابع خبری موثق فاش شده است می توان انتظار معرفی محصولات زیر را داشت.

آیفون SE

قرار است در این مراسم از آیفونی جدید رونمایی شود، اما نه آیفون 7؛ بلکه اسمارت فونی با نمایشگر کوچک‌تر (4 اینچی) و البته با قیمتی ارزان‌تر در مقایسه با نمونه های قبلی آیفون. این گوشی به عقیده بسیاری از تحلیلگران ادامه دهنده راه آیفون 5C خواهد بود و گفته می شود که با نام آیفون SE روانه بازار خواهد شد.

با استناد به اطلاعاتی که تا به این لحظه از این گوشی فاش شده است می توان گفت که سوگلی جدید اپل از لحاظ طراحی شباهت زیادی به آیفون 5 اس خواهد داشت اما با این تفاوت که مشخصات سخت افزاری قدرتمندتری را در دل خود جای داده است.

گفته می شود که این اسمارت فون همانند آیفون 6 اس به پردازنده 64 بیتی A9 مجهز خواهد بود که در حال حاضر به عنوان یکی از سریع‌ترین و قدرتمند‌ترین پردازنده های موبایلی جهان شناخته می شود. همچنین در این گوشی از تراشه NFC استفاده خواهد شد که می تواند قابلیت پشتیبانی از سرویس پرداخت موبایلی اپل موسوم به اپل پی را به این گوشی هدیه دهد.

از دیگر ویژگی های احتمالی این گوشی نیز می توان به دستیار صوتی سیری همیشه روشن (always-on)، دوربین اصلی 12 و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی اشاره کرد. قرار است این گوشی در رنگ های طلایی، رزگلد، نقره ای و خاکستری به دست علاقه مندان برسد.

آیپد پرو 9.7 اینچی

کمپانی اپل همه ساله در کنفرانس ماه مارس، از آیپدی جدید رونمایی می کند. محصولی که قرار است جای آیپد ایر 2 را بگیرد و تا چند وقت پیش گمان می شد که با نام آیپد ایر 3 معرفی خواهد شد. تا این که چند روز قبل، گزارش هایی بدست آمد که نشان می داد این محصولنسخه کوچک‌تری از آیپد پرو 12.9 اینچی این شرکت خواهد بود.

گفته شده این تبلت همانند آیپد ایر 2 از نمایشگر 9.7 اینچی بهره خواهد برد و از وسایل جانبی اپل همچون اسمارت کیبورد و اپل پنسل نیز پشتیبانی خواهد کرد. نکته جالب در خصوص این تبلت استفاده از پردازنده قدرتمند A9X است که آیپد پرو اصلی نیز به این چیپست مجهز شده است.

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به سیستم صدای مجهز به چهار بلندگو، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 21 و 64 گیگابایتی (مدل وای فای) و حافظه داخلی 128 گیگابایتی (مدل وای فای پلاس سلولار) اشاره کرد.

در خصوص رنگ این محصول نیز می توان گفت که آیپد پرو 9.7 اینچی همانند برادر بزرگ‌تر خود با رنگ های نقره ای، خاکستری و طلایی و البته با قیمت پایه تقریبی 799 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

اپل واچ 2

کمپانی اپل در ماه سپتامبر سال 2014 از اولین ساعت هوشمند خود به نام اپل واچ رونمایی کرد و در ماه مارس سال 2015 اطلاعات و جزییات بیشتری را از این اسمارت واچ در اختیار علاقه مندان قرار داد و در نهایت در ماه اوریل 2015 عرضه آن را آغاز کرد. از آنجایی که پیش‌بینی می شود که اپل در هر دو سال، محصولات پوشیدنی خود را بروزرسانی کند، بنابراین می توان با نگاه خوشبینانه منتظر معرفی نسخه دومی از اپل واچ در این رویداد رسانه ای باشیم. اگرچه نسل دوم این ساعت از شانس اندکی برای رونمایی در این مراسم برخوردار است اما گفته می شود که در این نسخه ویژگی های جدیدی همچون دوربین فیلم برداری در قسمت جلویی و چیپی مستقل برای ارتقای عملکرد ارتباطی این ساعت اشاره کرد.

سایر محصولات

شنیده ها حاکی از این است که اپل در این مراسم مدل های جدیدی از بندهای ساعت ویژه اپل واچ را معرفی خواهد کرد که هنوز اطلاعاتی در خصوص شکل و شمایل ظاهری آن ها به بیرون درز نکرده است. همچنین، گفته می شود که اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه iOS 9.3 نیز در این مراسم عنوان خواهد شد.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها