نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه علنی مجلس، در تذکرات شفاهی خود به دولت، بیکاری را به‌عنوان مهم‌ترین موضوع مطرح کردند. سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین طی تذکری شفاهی به دولت و رئیس‌جمهوری گفت: بر اساس سخنان معاون اول رئیس‌جمهوری حدود 8 میلیون بیکار در کشور وجود دارد یعنی یک سوم نیروی کار کشور بیکار هستند که به قول آقای جهانگیری این تعداد، بیکاران آشکار هستند که باید دید آمار بیکاران پنهان چقدر است.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۵

به گزارش فارس، سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل نیز در تذکری به هیات دولت گفت: از دولت می‌خواهم تا لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی سیستان را به‌صورت مستقل به مجلس ارائه دهد زیرا پس از تعطیلی مدارس، شاهد مهاجرت هزاران نفر از روستاها به شهرها خواهیم بود و این باعث ایجاد مشکلات امنیتی فراوانی خواهد شد. احمد سالک‌کاشانی نماینده مردم اصفهان نیز گفت: رشد بیکاری به‌خصوص در میان جوانان تحصیلکرده باعث از هم پاشیدگی خانواده‌ها شده و به تبع آن کاهش قدرت خرید مردم به خصوص در شب عید را به همراه داشته است. محسن بیگلریان نماینده مردم سقز و بانه نیز در تذکری به وزیر کشور گفت: بیکاری بلای خانمانسوز مردم است و لازم است که این معضل حل شود. وی خطاب به رحمانی فضلی گفت: کول‌بری شغل نامناسبی است اما با تعطیل بازارچه‌های مرزی سقز و استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی مردم از روی ناچاری و برای تهیه یک لقمه نان این کار را انجام می دهند.

قرائت گزارش تخلفات 3 استانداری‌ دولت‌ قبل

همچنین متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس و آذربایجان غربی در جلسه علنی دیروز مجلس قرائت شد.

باهنر: مجلس دهم ظرفیت یک مجلس معتدل و تلاشگر را دارد

در ابتدای این نشست، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: در این رقابت حساس و حضور حداکثری مردم پیروز بزرگ اصلی ملت ایران و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بودند که با دعوت همگانی برای شرکت در انتخابات این حماسه عظیم را رقم زد.

محمدرضا باهنر در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس افزود: فعالان سیاسی به این درک و واقعیت رسیدند که هیچ کس از قهر با صندوق‌های رأی سودی نمی‌برد و دیگر این‌که نهادهای حکومت از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شوند نه در لشکرکشی‌های خیابانی و ایجاد فتنه برعلیه نظام. وی افزود: تئوری‌پردازان سیاست‌‌ورز به این نتیجه رسیدند که اصولگرایی، اصلاح‌طلبی، اعتدال‌گرایی، همه در درون نظام عملیاتی می‌شود و نه در مقابل نظام و اینها از نقاط برجسته و افتخارآمیز انتخابات بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس دهم باید همه تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم از جمله رونق اقتصادی، اشتغال،‌ حل معضلات اجتماعی و فرهنگی با حفظ و حراست از امنیت و منافع ملی عملیاتی کند و اگر بعضی از منتخبان تصور کنند با هنجارشکنی یا چوب‌لای چرخ دولت گذاشتن می‌توانند به اهداف خود برسند قبل از
هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره‌های قبل را جویا شوند تا مطمئن شوند که با همدلی و همزبانی و همکاری قوا با یکدیگر و البته نظارت دقیق و شایسته بر حرکات دولت می‌توان آنها را به اهداف خود و مطالبات واقعی مردم هدایت کرد.

باهنر خاطرنشان کرد: مجلس دهم با منتخبین خود ظرفیت یک مجلس معتدل، تلاشگر برای حل مشکلات مردم و کمک به دولت در جهت این اهداف را دارد و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مجلس نه‌باید دولتی باشد و نه ضد دولتی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها