معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش شهر تهران با تشریح فعالیت‌‌های یادگیری دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز گفت:‌ این فعالیت‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که فرصت بازدید و مسافرت از دانش‌آموز سلب نشود.
کد خبر: ۸۸۵۱۸۱

فریبرز حمیدی درگفت‌وگو با تسنیم افزود:‌ از سال 92 راهنمای طراحی و تدوین فعالیت‌های نوروزی مدارس را طراحی کردیم که درآن بر طراحی فعالیت‌هایی همچون انشانویسی، گفت‌وگو، کتابخوانی، آشنایی با آداب و رسوم و پیشینه‌های فرهنگی تأکید شده است. وی با بیان این که معلمان دوره ابتدایی از ابتدای دی ماه فعالیت‌های نوروزی را بر همین مبنا طراحی کرده‌اند، ادامه داد: تقویت مهارت‌های یادگیری در محیط طبیعی و تقویت مهارت‌های زندگی به عنوان مکمل برنامه‌های درسی از جمله فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در نوروز است.

حمیدی بیان کرد:‌ دانش‌آموزان فعالیت‌های یادگیری را در قالب گزارش از آداب و رسوم محلی، کاردستی،‌ مصاحبه، نقاشی، ساخت وسیله، تهیه گزارش، تهیه فیلم و عکس و کتابخوانی انجام می‌دهند. همچنین فعالیت‌های یادگیری باید متناسب با علایق دانش‌آموزان باشد و بعد از انجام فعالیت، خودارزیابی توسط دانش‌‌‌آموز و دگرارزیابی توسط خانواده و معلم صورت بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران درباره ویژگی فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در نوروز عنوان کرد: لذت‌بخش بودن، تقویت فنون پرسشگری، توجه به روش تحقیق،‌ تصمیم‌گیری و تفکر نقادانه از ویژگی‌ فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در نوروز است.

به گفته وی، از 15 تا 27 فروردین95 معلمان بازخوردهایی از فعالیت‌های یادگیری دانـش‌آموزان در زمینـــه خاطره‌نویسی و سفرنامه‌نویسی ارائه می‌کنند و در مدارس نیز نمایشگاهی از بهترین فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها