زن رمال و همسر کلاهبردارش که با معرفی خود به عنوان روان‌شناس خانواده به اداره دولتی رفته بودند تا مجوز راه‌اندازی موسسه علمی بگیرند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۸۲۷۶۲

به گزارش جام‌جم ، سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد در این باره گفت: چندی پیش ماموران گزارشی از یکی از ادارات دولتی به‌دست آوردند که نشان می‌داد، یک زوج با مراجعه این اداره، مدارک تحصیلی دکترای روان‌شناسی خانواده را به آنها تحویل داده‌اند و با ادعای این‌که از دانشگاه آمریکا و انگلستان فارغ‌التحصیل شده‌اند، مجوزی برای راه‌اندازی موسسه علمی درخواست کرده‌اند.

کارکنان این اداره نیز در بررسی مدارک آنها متوجه جعلی بودن مدارک شده بودند. همزمان با اطلاعات به‌دست آمده ماموران تحقیق در این زمینه را آغاز کردند که مشخص شد این دو نفر از متهمان سابقه‌دار هستند و متهم زن، سوابقی ازجمله رمالی و کلاهبرداری با این شیوه را در پرونده کیفری‌اش دارد و شوهرش هم که از زمستان سال گذشته با او ازدواج کرده مردی کلاهبردار است. بنابراین آن‌دو تحت‌تعقیب پلیس قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در ادامه جستجوی پلیسی دو روز پیش خانه آنها شناسایی شد و ماموران با ورود به آنجا این زوج را بازداشت کردند. در بازرسی از خانه زوج رمال اسناد و مدارک جعلی ازجمله مدرک تحصیلی کشف شد.

متهمان با انتقال به اداره پلیس بازجویی شدند و اعتراف کردند که مدارک تحصیلی دکترای روان‌شناسی خانواده را جعل کرده بودند تا با آن مجوز موسسه را گرفته و با این کار با جذب مردم کلاهبرداری کنند.

این در حالی بود که ادامه تحقیقات نشان می‌داد این زوج شیاد به بهانه رمالی و نوشتن نسخه‌های خوشبختی برای کارگشایی، فروش مهره شب چراغ و طلسم‌شکنی کلاهبرداری کرده بودند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد تصریح کرد: زوج کلاهبردار با ادعای این‌که با عالم غیب در ارتباط هستند و می‌توانند مشکلات روحی و روانی بیماران را درمان کنند اقدام به کلاهبرداری کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها