چهره‌ها و نظرها

اوباما:‌ «ترامپ» رئیس‌جمهور نخواهد شد

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه‌شب در کنفرانسی خبری در کالیفرنیا بار دیگر نظر منفی خود را نسبت به نامزد جنجالی جمهوریخواه در انتخابات 2016 تکرار کرد.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۷

او گفت: «من همچنان معتقدم که آقای ترامپ رئیس‌جمهور نخواهد شد و دلیل این اعتقادم آن است که من به مردم آمریکا ایمان زیادی دارم و فکر می‌کنم آنها این موضوع را متوجه هستند که ریاست جمهوری یک کار جدی است». وی با اشاره به ترامپ افزود: «ریاست جمهوری برگزاری یک برنامه شوی تلویزیونی، یا بازاریابی نیست. ریاست جمهوری کار سختی است و بسیاری از مردم به همین خاطر روی ما حساب باز می‌کنند».

سفر وزیر دفاع انگلیس به جزایر مورد مناقشه‌ مالویناس

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس وارد جزایر مورد مناقشه «مالویناس» شد. فالون اولین وزیر دفاع انگلیس است که پس از گذشت بیش از یک دهه از جزایر مالویناس بازدید کرد.

وزارت دفاع انگلیس عکسی از وزیر را مقابل نماد یادبود سربازان انگلیسی در این جزایر منتشر کرد. وزیر دفاع انگلیس در حالی وارد جزایر «مالویناس» شده که پیشتر رضایت دولت این کشور برای سفر خود به جزایر مذکور را جلب نکرده است.

هشدار بلر به عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس در گفت‌وگویی با روزنامه آلمانی دی ولت درباره برگزاری همه پرسی در انگلیس برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا گفت: من شخصا مخالف برگزاری چنین همه‌پرسی بودم، اما دولت کنونی تصمیم گرفته است آن را برگزار کند.

وی افزود: این مساله که باقی ماندن در اتحادیه اروپا به نفع انگلیس است، باید برای همه روشن شود. عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا واقعا جدی است.

اردوغان به دنبال فرماندهی کل است

فیگن یوکسکداغ، یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق ترکیه در مورد بمباران مواضع کردها در سوریه توسط دولت آنکارا گفت:‌ این جنگ استقلال ترکیه نیست. این جنگ ریاست جمهوری برای برتری است. وی ادامه داد: دولت ترکیه با کردها دشمن است. دولت قبول کرده با داعش همسایه باشد، اما نمی‌تواند بپذیرد تا با کردها همجوار باشد. یوکسکداغ در ادامه صحبت‌هایش افزود: ترکیه درها را به سوی یک جنگ بزرگ و تنش در منطقه باز کرده است. اگر جنگی بزرگ رخ دهد، برای اردوغان بسیار آسان‌تر خواهد بود تا با تبدیل شدن به یک فرماندهی کل از طریق بسیج نیروها و منع آمد و شد زمام امور را به دست بگیرد. از آنجا که اردوغان نمی‌تواند از طریق مردمی و با میل و رضایت آنها به صورت دموکراتیک رئیس‌جمهور مطلق شود، می‌خواهد از طریق جنگ به این مقصود برسد. او می‌خواهد با به دست گرفتن فرماندهی کل به این مقام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها