رهاسازی 181 میلیون مترمکعب آب از سد بوکان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از رهاسازی ۱۸۱ میلیون متر مکعب آب از سد بوکان با هدف احیای دریاچه ارومیه طی سه ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۰۰۳

کیومرث دانشجو با اشاره به اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، در گفت‌وگو با مهر افزود: حوضه آبریز دریاچه ارومیه شامل هفت سد است و تاثیری که در جریان روان‌آب‌های ورودی به دریاچه ارومیه داشته، رقمی حدود ۱۰ درصد است که سالانه این میزان آب از طریق آزادسازی از سدهای استان تأمین می‌شود.

به گفته وی، براساس برنامه مصوب میزان رهاسازی از حوضه رودخانه زرینه‌رود (سدهای بوکان و ساروق) ۱۲۱میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده بود که با تکمیل مرحله سوم و طی سه ماه آذر، دی و بهمن مجموع رهاسازی از سد بوکان به ۱۸۱ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست این سد‌ها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و به همین دلیل لازم است مردم محلی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌های انشعاب یافته و هرگونه برداشت غیرمجاز آب خودداری کنند. دانشجو در باره وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و دلایل بحرانی شدن آن نیز گفت: متاسفانه با وجود فرهنگ‌سازی، بیشترین میزان مصرف آب در استان در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد که این رقم چیزی حدود ۹۰ درصد کل مصارف بخش آب را شامل می‌شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها