با افتتاح فرستنده‌های پخش دیجیتال صورت گرفت

تجهیز پخش تلویزیونی به نسل سوم دیجیتال

همزمان با دهه فجر، فرستنده‌های پخش دیجیتال (TS3) در مراکز استانی صداوسیما افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۰

مراسم افتتاح فرستنده‌ بسته سوم دیجیتال با حضور معاونان رسانه ملی دیروز برگزار شد. براساس این خبر، 49 دستگاه فرستنده دیجیتال در ایستگاه‌های 33 مرکز استان و مراکز مستقل سازمان صداوسیما در کل کشور تامین، نصب و راه‌اندازی شد. بستهTS3 در بیشتر استان‌ها شامل سه برنامه سیما به شرح HD ملی، پرس‌تی‌وی با فرمت HD و آی‌فیلم HD است.

معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی در این مراسم گفت: توسعه کمی و کیفی رسانه ملی با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل SD به HD در همه شبکه‌ها سرعت پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام رمضان موسوی‌مقدم افزود: به‌رغم محدودیت‌های مالی، همراه با توسعه کمی شبکه با ایجاد فرستنده‌های دیجیتالی، زمینه‌های ارتقای کیفی تصویر فراهم شده است. برخی شبکه‌ها به صورت دیجیتال برای مخاطبان برنامه پخش می‌کند و در فازهای بعدی بتدریج تعداد شبکه‌ها به آن افزوده می‌شود. وی گفت: امروز با مجهز شدن مراکز استانی به سامانه TS3 بسته سوم فرستنده‌های دیجیتالی ظرفیتی برای توسعه شبکه‌های استانی آن هم به صورت کیفی ایجاد شده است و علاوه بر این، شبکه‌ها ایمنی و امنیت بالاتری یافته‌اند و سیگنال‌رسانی نیز تسهیل و ارتباط شبکه‌ها آسان‌تر شده است.

همچنین در این مراسم، رضا علیدادی، سرپرست معاونت فنی رسانه ملی نیز گفت: ارسال‌هایی که به صورت «دی‌وی‌بی‌تی» انجام می‌شد، با اقدامات توسعه‌ای به صورت «دی‌وی‌بی‌تو» خواهد بود.

بنابراین لازم است همه کسانی که در تولید تلویزیون و گیرنده‌های دیجیتالی و ستاب باکس فعالیت می‌کنند، بدانند از این به بعد گیرنده استاندارد رسانه ملی «دی‌وی‌بی‌تو» خواهد بود که این امر هم از نظر کیفی و هم هزینه‌ای به‌صرفه خواهد بود.

محمد زند کریمخانی

رادیوو تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها