سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا درباره هکرهای شبکه اجتماعی تلگرام به کاربران هشدار داد.
کد خبر: ۸۸۰۵۲۰
هشدار پلیس فتا به کاربران تلگرام

به گزارش جام جم آنلاین، سرگرد حمید کیانی ،سرپرست اداره تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت : افرادی سودجو و بزه‌کار با نصب نسخه کامپیوتری شبکه اجتماعی تلگرام و سپس با چت و فریب کاربران کد پنج رقمی را که این شبکه برای آنان ارسال می‌کند،به دست می آورند.

وی افزود: این افراد برای سوء استفاد‌ه‌ پیامی جعلی از سوی تلگرام با عنوان "کاربر گرامی، حساب تلگرام شما غیر فعال شده است و برای فعال‌سازی مجدد اقدام به ارسال کد پنج رقمی کنید" یا "کاربر گرامی، برای فعال‌سازی قابلیت‌های پنهان تلگرام سریعا اقدام به ارسال کد پنج رقمی کنید" ارسال می‌کنند.

سرگرد کیانی اضافه کرد: سودجویان کد مربوطه را دریافت و سپس به تمام اطلاعات کاربر همچون فهرست مخاطبان، عکس‌ها و دیگر اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه افرادی که با این روش فریب خورده‌اند اطلاعات و عکس‌های شخصی فراوانی را در گوشی هوشمند خود نگهداری می‌کردند که پس از دسترسی سودجویان ،ازآن برای تهدید و پیشنهادهای نامشروع، ‌انتشار تصاویر و اخاذی استفاده می کردند.

سرپرست اداره تشخیص جرایم پلیس فتاگفت:برخی کاربران سالمند یا کم سن فضای مجازی،به ویژه شبکه‌های اجتماعی با تهدیدها و خطرات موجود در این محیط آشنایی ندارند و هدف سودجویی افراد بزهکار قرار می گیرند.

وی افزود:در این زمینه متاسفانه پرونده‌های بسیاری در پلیس فتا موجود است.

سرگرد کیانی از کاربران خواست تا به تبلیغات و پیام های ناآشنای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پیش از کسب اطلاعات کامل اطمینان نکنند و از قرار دادن تصاویرواطلاعات خصوصی خود در گوشی های هوشمند به ویژه شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

وی از کاربران در خواست کرد تا پیش از استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
alireza
-
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
۰
۰
لطفا پلیس فتا خودش رسیدگی كند و این كاربر كه به حساب تلگرامی من وصل شده است برای خود من است ممنون
مجید
-
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
۰
۰
سلام خسته نباشید خدا بهتون خیربده كه مردم اطلاع رسانی میكنید
م
-
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
۰
۰
قبح و زشتی وبدی اعمال و تضییع حقوق فرد در شبكه ها را تنها با ترویج اخلاق و رعایت آن تنها با ابزاری چون فوانین اجتماعی محكم و بازدارنده می توان جلویش را گرفت
عبدالرضا
-
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
۰
۰
عالیه
سلام
-
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
۰
۰
باسلام وخسته نباشید خدمت شما عزیزان منزل مادرم۴۶ متری غربی نارمك خیابان شهید ثانی است آخراش و من بعداز چهار راه تلفن خانه ازسمت پایین آیت ابتدی خیابان ثانی سمت راست داخل یك كوچه نسبتا باریك اولاش داخل كوچه سمت چپ مورد مشكوك مشاهده كردم یه آقایی به اسم آقا رض در پناه یك خانه ی در حال ساخت میوه فروشی میكنه محیط مشكوك میزنه كلا.امروزم دیدم مقدار قابل ملاحظه‌ای چینی وظروف داخل اون خونه درحال ساخت بردن یه كفاش به اسم حسین آقا اونجا كار میكنه كفش تعمیر میكنه چندتایی هستن مثلا كمك میوه فروشی به این اسم كه شهرداری اومد خبربدن بهش قیافه وكاراشون مشكوكه لطفا رسیدگی كنید ممنونتون. پیدا نكردید از حسین كفاش از مردم بپرسیم هردو رو میشناسن.
سپیده
-
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
۱
۰
سلام خسته نباشین آیا میشه از طریق هك تلگرام پیام هاو عكسهایی كه برای گروه یا شخصی فرستادیم ولی دیگه اون ها تو گوشیت نیستن و پاك شده دسترسی پیدا كرد؟ یعنی به تاریخچه تلگرامت میتونه دسترسی پیدا كنه؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
۰
۱
با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما ،یه شخص ناشناس توسط لینك وارد گروه بنده شد
كه با توهین كردن شخص به اعضا مقابله كردم
در عرض دو دقیقه شماره شخص بالای صفحه اصلی افتاد كه شماره عجیب بود ،
بعد شماره بنده رو فرستاد داخل گروه
چه جوری شد و به چه شكل شماره من و هك كرده ،و چه خطری میتونه واسه مسائل شخصی من داشته باشه . ممنونم
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
بسیارخوب
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها