لیگ یک بسکتبال باشگاه های ایران به مرحله حساس رسید

برد شیرین شهرداری دزفول و نمایش نزدیک مدعیان

آیا واقعا برای بسکتبال ایران ، المپیک در دسترس نیست؟

لطفا به این تیم نگاه آسیایی نداشته باشید

تیم ملی بسکتبال با سابقه خوبی که از جدال با رقبای جهانی دارد به بازی های گزینشی المپیک امیدوارانه نگاه کند
کد خبر: ۸۷۸۴۰۵
لطفا به این تیم نگاه آسیایی نداشته باشید

جام جم ورزشی ، افشین رضاپور/ رقابت های گزینشی در تورین ایتالیا و حریفانی که از اروپا ، آمریکا و آفریقا برای راهیابی به رقابت های بسکتبال المپیک ریودوژانیرو صف کشیده اند. از شب قرعه کشی بازی ها و روشن شدن تکلیف تیم ملی بسکتبال که در کدام شهر و کشور و با چه تیم هایی بازی دارد این پرسش سر زبان هاست که آیا تیم ملی بسکتبال می تواند از این رقابت ها که بازی های ساده ای نیست ، بلیت ریودوژانیرو را در جیب بگذارد؟ المپیک کجاست ؟ تورین چه خبر است و تیم ملی بسکتبال شش ماه دیگر در همین روزها به دنبال چیست ؟

برای ما که عادت کرده ایم در پی مراسم قرعه کشی، گروه مرگ را معرفی کنیم همگروهی با یونان و مکزیک در وهله نخست و در صورت راهیابی تیم ملی به نیمه نهایی بازی با ایتالیا یا کرواسی بهانه خوبی است تا گروه بازی های تورین ، مصداق گروه مرگ پیدا کند اما چرا مرگ؟

تیم ملی بسکتبال چهاردهم تیر سال آینده نخستین بازی خود را برابر یونان برگزار می کند که در افتخارات این تیم حضور در المپیک ، موفقیت در رقابت های جهانی و چند قهرمانی در اروپا دیده می شود. پانزدهم تیرماه تیم ملی با مکزیک بازی دارد که مانند ایران از آخرین دوره قهرمانی این تیم سه سال گذشته است یعنی همان سالی که ایران در جام ملت های آسیا با جام قهرمانی از فیلیپین بازگشت مکزیکی ها جام قهرمانی بازی های 2013 آمریکا را در آغوش گرفتند.

از نکات جالب در رقابت های گزینشی و رویارویی ایران و مکزیک اینکه هر دو تیم روی کاغذ به برد مقابل یکدیگر امیدوارند. مکزیکی ها به سختکوشی و هماهنگی در کنار ستاره ای که در ترکیب رئال مادرید دارند ، می بالند و تیم ایران به انگیزه بازیکنانش می نگرد که همواره در دیدارهای بزرگ جواب داده و با هنرنمایی بازیکنان باتجربه و جوان همراه است.

بازی با فرانسه در رقابت های جهانی 2014 اسپانیا سرفصل بسکتبال ایران در عرصه رقابت های بین المللی است هر چند در این سطح، بازی های دیگری از تیم ملی ندیدیم اما الگوبرداری منطبق با واقع بینی از همان دقایق خوب ایستادگی برابر فرانسه قهرمان 2013 اروپا می تواند دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.

تیم ملی بسکتبال بارها در رویارویی با رقبای اروپایی کلاس متفاوتی از بسکتبال را به نمایش گذاشت هر چند برنامه ریزی در این سطح از رقابت ها ثبات کافی نداشت اما توانایی های فردی بازیکنان ما در خیلی از بازی ها پهلو به پهلوی رقبای اروپایی زد. سال 2007 وقتی تیم ملی با قهرمانی در آسیا و داشتن سهمیه المپیک 2008 پکن در راه آماده سازی این رقابت ها بود ، پیروزی بر صربستان و تیم ب ایتالیا و بازی های خوب با رقبای تورنمنت های تدارکاتی دیگر را هرگز نباید فراموش کرد. بازی های المپیک و ایستادگی برابر آرژانتین یا بازی های جهانی ترکیه با این که نخستین تجربه جهانی ملی پوشان و رویارویی با تیم آمریکا شکل گرفت ، بدون صمد نیکخواه بهرامی و حامد آفاق بازی های نسبتا خوبی از تیم ملی دیده بودیم.

تیم ملی بسکتبال در رویدادهای جهانی ، تیم ملی در رقابت های آسیایی نیست. آنجا بازیکنان ملی پوش ما دو برابر بیشتر از آسیا می دوند و سخت تر می جنگند.انگیزه های درونی بازیکنان ما چند برابر انگیزه هایی است که در آسیا دیده می شود روی این اصل باید تیم ملی را در رقابت های گزینشی المپیک تیمی بنامیم و تیمی بدانیم که اصولش بر پایه کلاس جهانی بسکتبال استوار است و برای دیده شدن و برگزیده شدن خود تا سر حد جان مبارزه می کند.

در بازی های گزینشی المپیک ، تخیلی و رویاپردازانه در پی نتایج نیستیم اما از طرفی به توانایی های بازیکنان مان با استانداردهای بین المللی که دارند ، باور داریم. سه نفر آنها هم اکنون در بین خیلی از بازیکنان چینی و خارجی لیگ چین جزو برترین های مهارت های ریباند ، بلاک شات ، توپ ربایی ، پاس منجر به گل و امتیاز آوری هستند و تعدادی از بازیکنان باتجربه و جوان در همین لیگ خودمان مهارت شان را به نمایش می گذارند تا دوباره بازی های تدارکاتی در قالب بین المللی از راه برسد. بازی با تیم های مهم بسکتبال جهان آنها را دوباره به همان روزهای خوب بازی تدارکاتی پیش از المپیک و بازی های جهانی ترکیه بازمی گرداند. به همان تیمی که باید باشند . به همان تیم با مختصات بازی با قهرمان 2013 اروپا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها