دوران نامزدی خیلی خوبی داشتیم، اما از وقتی ازدواج کردیم همه چیز خراب شد. اختلافات ما بالا گرفت، همسرم دیگر ابراز علاقه‌ای به من نمی‌کند و سر بسیاری موضوعات باهم دچار اختلاف می‌شویم.نمی‌دانم آن همه شور و هیجان کجا رفته است، خیلی وقت‌ها فکر می‌کنم که انتخاب اشتباهی داشته‌ام چون به جای آن که ماه‌های اول ازدواج‌مان بهترین روزهای زندگی‌ام شود، تبدیل شده به پرتنش‌ترین روزها. نمی‌دانم چطور اختلافاتی که از همان سفر ماه عسل شروع شد را مدیریت کنم؟ زندگی و همسرم را دوست دارم و دلم می‌خواهد راهی جلوی پایم بگذارید که از شر این مشاجرات خلاص شوم.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۱

پاسخ مشاور

برخلاف تصور عموم، سه تا چهار سال اول ازدواج پرتنش‌ترین و مشکل‌دارترین دوران بعد از ازدواج است، چراکه به یکباره هیجانات دوران نامزدی فروکش کرده و افراد درگیر یک زندگی بسیار آرام می‌شوند، بنابراین ایجاد این بی‌حسی‌ها بسیار قابل انتظار است.

کیفیت رابطه‏ زناشویی هر کسی، نتیجه‏ باورها، اندیشه‏ها، رفتار و کردار خودش است. مهارت‏های ضروری برای داشتن زندگی زناشویی موفق، یاد گرفتنی ا‏ست؛ به‏طوری که زوج‏ها با کسب آگاهی و مهارت‏های لازم می‏توانند زندگی مشترک مثبت و دلنشینی به وجود آورند.

وقتی زن و شوهر، فاقد اطلاعات و مهارت‏ کافی برای زندگی مشترک باشند، در ایجاد هیجان، صمیمیت و روابط گرم میان خود کم آورده، دچار مشکل می‏شوند، در طولانی مدت احساس‏های مثبت‏شان نسبت به هم، کاهش یافته و منفی‏اندیشی‏ جای مثبت‏‏اندیشی را گرفته و متقاعد می‏شوند که به آخر خط رسیده‏اند، اما زوج‏های موفق، احساس مهر و محبت و حتی توقعات و انتظارات و نارضایتی‏ خود را به طور صریح بیان می‏کنند و به‏طور مداوم با هم به گفت و شنود می‏پردازند تا به توافق و درک متقابل برسند، در حالی که زوج‏های ناموفق، شفاف عمل نمی‏کنند و با پنهان‏کاری و نادیده گرفتن احساسات خود و همسرشان، از بیان نیازهای واقعی‏شان، طفره می‏روند.

حرف‌هایی که گفته شد واقعیت زندگی مشترک است که شما در دوران نامزدی متوجه آن نشده‌اید زیرا درگیر هیجاناتی بودید که کاملا طبیعی بوده، اما نمی‌گذاشته تا با چم و خم‌های ارتباطی با همسرتان آشنا شوید. همان طور که گفتم سال‌های اول زندگی مشترک از این جهت سخت است که شما باید فوت کوزه‌گری همسرداری را بیاموزید. باید همسرتان را یاد بگیرید. اولین دعواها، اختلافات با خانواده ها، بی‌حوصلگی‌ها و خلاصه واقعیاتی که با آن روبه‌رو خواهید شد می‌تواند ناامیدکننده باشد، نباید توقع داشته باشید، زندگی مشترک مثل قصه‌ها باشد.

باید واقع‌نگر باشید. دوست داشتن‌هایی که از این به بعد در خانه شما ایجاد می‌شود، بر پایه شناخت، گذشت و توجه به یکدیگر است. اصطلاحا دوست داشتن‌های منطقی که شاید ایجاد آن سخت‌تر باشد، اما ماندگارتر و عمیق‌تر است. به جای آن که همین ابتدای راه ناامید شوید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مشکلات را حل کنید، با هم نزدیک شوید و زندگی‌تان را از روزمرگی نجات دهید. نظر همسرتان و برنامه‌ریزی دو نفره بسیار کمک می‌کند. عشق میوه زمان است، این را فراموش نکنید.

ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها