نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهدای دولت مصداق بارز تحقق دولت کریمه اسلامی بودند

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با فرزندان شهدای دولت گفت: شهدای دولت مصداق بارز تحقق دولت کریمه اسلامی بودند.
کد خبر: ۱۴۷۱۱۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمی با فرزندان معزز شهدای گرانقدر دولت که به بهانه هفته دولت برگزار شد، گفت: ما همواره در دعای افتتاح می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ، تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ» دو ویژگی تعز و تذل که در این فراز دعا آمده به اینجا ختم می‌شود که باید به گونه‌ای عمل کنیم که خداوند سعادت دنیا و آخرت را نصیب ما کند.

وی افزود: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی، اعتقاد عرفا و اندیشمندان دینی این بود که این فراز از دعای افتتاح در زمان ظهور حضرت مهدی(ع) محقق می‌شود، به این معنی که دولتی ایجاد کرده که دارای قدرت باشد، اما با وقوع انقلاب اسلامی و اتفاقاتی که بعد از آن رخ داد، ما مصادیق بارز آن را دیدیم که زمینه تحقق دولت کریمه را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم خاطرنشان کرد: هنگامی که از عدالت و علم امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) می‌گوییم، در حقیقت آنچه که در عمل ایشان وجود دارد نماد است. ایشان زمانی که دولت را به دست گرفت، نوع برخورد و رفتاری که با مردم داشت، نشان دهنده نوع حکومت ایشان بود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پس از انقلاب نخست وزیری آمد که کرامت و عزت را احیا کرد و یا وزیری آمد که تصور نمی‌شد این‌گونه اهل تقوا باشد، تاکید کرد: شما اگر به جایگاهی برسید که بتوانید عدالت را اجرا کنید، این اصل تقوا است و از طرفی هم اخلاص، فروتنی و کار کردن برای امت انقلاب، ثمره و نتیجه آن مجاهدت، شهادتی است که نصیب پدران شهید شما شد، لذا مهم این است که راه این عزیزان را ادامه دهیم.

وی ضمن بیان خاطره‌ای از شهید کلانتری گفت: ایشان در روزهای اول وزارت که همواره در جاده‌ها و در بین مردم روستایی بود، به حدی در تلاش بودند که پس از شهادت ایشان، در بزرگراه تهران_قم یک جمله از ایشان نوشته شده که «حتی اگر شده با دست، در تمام ایران جاده خواهیم ساخت»، که این نشان می‌دهد ایشان چه عمق دید و چه اراده بلندی داشته و چه اقداماتی بزرگی در زمان کوتاه وزارت خویش انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم تاکید کرد: این خصوصیت برگرفته از ایمان، اعتقاد و باورمندی فرد است که در حقیقت از خصوصیات دولت کریمه است.شهدای دولت هم مصداق بارز این امر هستند و امیدواریم بتوانیم راه این عزیزان را ادامه دهیم که یکی از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران همین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها