مخالفت دوباره مجلس با مناطق آزاد جدید

نمایندگان مردم در خانه ملت دیروز برای دومین بار طی هفته‌های اخیر، با کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جدید مخالفت کردند.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۳

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دوشنبه، پنجم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی، با 98 رأی موافق، 79 رأی مخالف و 25 رأی ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه با کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جدید مخالفت کردند.

گفتنی است، براساس لایحه مذکور قرار بود هفت منطقه آزاد جدید در استان‌های هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، گلستان (اینچه‌برون)، کردستان (بانه ـ مریوان) و سیستان و بلوچستان (سیستان) و ده منطقه ویژه اقتصادی جدید در استان‌های آذربایجان غربی (سرو ـ ارومیه)، اصفهان (شاهین‌شهر)، البرز (دارویی برکت)، خراسان رضوی (خواف، قوچان)، زنجان (زنجان)، فارس (فسا)، قزوین (تاکستان)، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران)، لرستان (خرم‌آباد) و یزد (ابرکوه، میبد) تشکیل شود. پیش از این در نشست علنی روز یکشنبه ۲۹ آذرماه سال جاری، نمایندگان مجلس برای نخستین‌بار با تصویب کلیات این طرح مخالفت کردند که با اعتراض گروهی از نمایندگان و تهدید به ترک جلسه از سوی آنها روبه‌رو شد و این دومین بار بود که به اصرار این نمایندگان معترض، لایحه ایجاد مناطق جدید تجاری در دستور کار نمایندگان قرار گرفته ‌بود.

دکتر الیاس نادران، یکی از مخالفان لایحه افزایش مناطق آزاد و ویژه در جلسه دیروز مجلس بود که در این‌باره گفت: این مناطق به قلک برخی مدیران و سکوی واردات تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها