بدون تردید در دنیای امروز مجلات و ‌بخصوص نشریاتی که در زمینه‌های تخصصی منتشر می‌شوند، از مهم‌ترین ابزارهای تولید، عرضه و بهره‌گیری از علوم مختلف است.
کد خبر: ۸۷۵۶۴۵
دسترسی به مجلات‌ تخصصی علوم‌ اسلامی و‌ انسانی

پس از ورود اینترنت به عرصه اطلاع‌‌رسانی علمی، کارکرد اینترنت در این حوزه ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد و به این ترتیب در دنیای امروز بسیاری از مجلات با به‌کارگیری اینترنت به شیوه‌ای جدید و کارآمدتر در اختیار علاقه‌مندان و محققان قرار می‌گیرد.

با توجه به اهمیت این موضوع، شبکه جهانی نور که از پایگاه‌های وابسته به مرکز تحقیقات رایانه‌ای علوم اسلامی است، از سال 1384 مجلاتی تخصصی در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی را روی پایگاه مجلات تخصصی نور به نشانی اینترنتی www.noormags.ir عرضه کرده است.

این پایگاه مسئولیت شناسایی و عرضه مجلات تخصصی در حوزه علوم انسانی و اسلامی را به عهده دارد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بانک‌های اطلاعات مجلات در زمینه علوم اسلامی و انسانی شناخته شده است.

در این پایگاه صدها عنوان مجله تخصصی در قالب موضوعات مختلف مانند قرآن و حدیث، فلسفه، کلام و عرفان، فقه، اصول و حقوق، کتابداری و اطلاع‌رسانی، روان‌شناسی، اقتصاد، هنر، مدیریت، حقوق و علوم انسانی درج شده است.

ارائه مجلات به‌صورت تصویری، امکان دانلود مقالات با فرمت pdf، جست‌وجوی ساده و پیشرفته، بانک اطلاعات صاحبان آثار و نقد مقالات مجلات و امکان مشاهده نقدهای دیگران از قابلیت‌های فراهم آمده در پایگاه مجلات تخصصی نور است.

برای عضویت در این پایگاه باید در صفحه اصلی روی گزینه عضویت کلیک کنید. پس از کلیک روی این گزینه در صفحه بعد فرم ثبت‌نام را کامل کنید.

در بخش مشخصات اصلی باید نام، نام خانوادگی و نشانی پست الکترونیک خود را وارد کنید. در بخش مشخصات کاربری رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید.

بخش مشخصات تکمیلی اختیاری است و در صورت تمایل می‌توانید این بخش را کامل کنید.

بعد از تکمیل فرم عضویت برای فعال‌سازی، ایمیلی به نشانی پست الکترونیکی ثبت شده در فرم ثبت‌نام ارسال می‌شود که پس از کلیک روی این لینک، عضویت شما فعال خواهد شد.

با یک حساب کاربری یا به عبارتی با یک نام کاربری و رمز عبور می‌توانید از امکانات همه سامانه‌های مرکز تحقیقات رایانه‌ای علوم اسلامی از پایگاه کتابخانه دیجیتال نور تا پایگاه جامع‌الاحادیث و سامانه مشابه‌یاب متون نور استفاده کنید.

برای انجام فعالیت در این سامانه و همچنین دسترسی به مقالات و دانلود آنها باید حساب کاربری هر کاربر اعتبار داشته باشد.

برای افزایش اعتبار ابتدا باید روی نام کاربری خود در بالای صفحه کلیک کنید. پس از باز شدن منو باید گزینه افزایش اعتبار را انتخاب کنید.

پس از آن میزان اعتبار مورد نظر را از بین گزینه‌های معمولی، نقره‌ای و طلایی انتخاب کرده و روی دکمه خرید کلیک می‌کنید.

پس از خرید کد شارژ باید روی گزینه کد ـ شارژ کلیک کرده و کد را وارد و تائید کنید. پس از انتخاب درگاه بانکی و تکمیل اطلاعات بانکی، فرآیند خرید اعتبار به پایان می‌رسد و با کلیک روی گزینه بازگشت به سایت مبدا به صفحه اصلی پایگاه وارد می‌شوید.

فرانک فراهانی جم

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها