یک متخصص پوست گفت: تزریق ژل یا چربی روش درمانی مفیدی است به شرط آنکه توسط پزشک متخصص انجام و نتیجه درستی از آن حاصل شود.
کد خبر: ۸۷۵۳۰۵
بایدها و نبایدها در تزریق ژل و چربی

به گزارش جام جم سرا، دکتر عبدالرضا عرفانی به موارد استفاده تزریق چربی و ژل در بدن اشاره و اظهار کرد: برای پر کردن برخی از نقاط بدن که حجم کمتری نسبت به سایر نقاط دارند، این روش استفاده می‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه ویژگی اصلی تزریق چربی و ژل، حجم دادن و پر کردن نقاط کم حجم بدن است، اضافه کرد: اغلب افراد به منظور زیبایی از این روش استفاده می‌کنند، اما این روش برای برطرف کردن عیوب بدن نیز کاربرد دارد.

عرفانی با بیان اینکه پرکننده‌ها شامل انواع ژل‌ها و چربی بدن است، ادامه داد: ژل‌های پرکننده اغلب از جنس اسید هیالورونیک و در بازار به صورت حجم‌های یک، دو و تا 10 سی‌سی قابل دسترس است.

وی با بیان اینکه بهتر است از موادی استفاده شود که واکنشی در بدن فرد ایجاد نکند، اضافه کرد: اگر پر کننده از جنس اسید هیالورونیک طبیعی باشد عارضه یا ایجاد آلرژی به دنبال نخواهد داشت. معمولا از این نوع ژل برای حجم‌های کمتر مانند اصلاح چروک‌های صورت و حجم دهی به گونه‌ها، لب‌ها و... استفاده می‌شود.

این متخصص پوست ادامه داد: از عوارض تزریق‌ها این است که در برخی موارد ژل داخل عروق یا احتمالا داخل شریان تزریق و منجر به بسته شدن رگ می‌شود. اگر ژل اشتباها در سیاهرگ تزریق شود منجر به آمبولی می‌شود. در صورتی که در کنار یا روی عصب تزریق شود به عصب آسیب می‌رساند که در این صورت حرکت عصب را مختل می‌کند.

عرفانی با تاکید بر اینکه ایجاد عفونت‌ از دیگر عوارض تزریق ژل و چربی است، افزود: در صورتی که محیط یا دست پزشک آلوده باشد یا وسایل تزریق استریل نشده باشند، عفونت ایجاد می‌شود. عوارض و نوع عفونت‌ها در تزریق چربی و ژل به یک شکل است.

این متخصص پوست گفت: در صورتی که فرد از چربی‌های مصنوعی استفاده نکند و از چربی بدن خود استفاده کند، عوارض آن کمتر است اما در موارد نادر ممکن است آمبولی چربی اتفاق افتد. می‌توان حتی تا 100 سی‌سی از چربی شکم کشید و به نقاطی که نیاز است، تزریق کرد.

عرفانی با اشاره به مدت ماندگاری تزریق‌ها، خاطرنشان کرد: معمولا ماندگاری ژل‌ها 9 ماه، یک سال یا یک سال و نیم است که البته بستگی به نوع ژل دارد. در مواردی که از ژل‌های دایمی استفاده می‌شود، ماندگاری بیشتر است.

وی به مدت ماندگاری تزریق چربی اشاره کرد و ادامه داد: در واقع تزریق چربی نوعی پیوند است و چربی از خود فرد گرفته و به خودش پیوند زده می‌شود و اصولا در صورتی که درست تزریق شود و سلول‌های آن از بین نرود، برای همیشه باقی می‌ماند. البته لازم است حجم بیشتری چربی تزریق کرد تا مقداری که جذب می‌شود، حجم کافی داشته باشد. به طور کلی در صورتی که تزریق چربی به درستی انجام شود، همیشه ماندگار است و حتی تا چند مرتبه قابل تکرار خواهد بود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه ممکن است در محل تزریق خون مردگی نمایان شود، گفت: تزریق چربی دوره نقاهت چندان مشخصی ندارد و پس از تزریق، محل آن متورم می‌شود و باید صبر کنیم تا مواد جذب و خون مردگی برطرف شود.

عرفانی گفت: تزریق چربی و ژل به عنوان یک روش درمانی شناخته می‌شود. در مواردی که فرد قسمتی از صورت یا پوست خود را از دست داده باشد، از تزریق ژل یا چربی به عنوان درمان استفاده می‌شود. به طور کلی باید نظر مثبتی به این روش درمانی داشت، زیرا جدا از موارد زیبایی که متقاضی زیادی دارد، برای موارد خاص نیز به کار گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تزریق در روش‌های درمانی به ویژه زیبایی نیازمند دقت است و باید با ظرافت انجام گیرد تا آسیبی به عضو نرساند، خاطر نشان کرد: اگر این روش درمانی به صورت تخصصی انجام شود، عوارض کمتری برای بیمار خواهد داشت.

این متخصص پوست تصریح کرد: اگر یک روش درمانی درست انجام نشود و عوارض داشته باشد در مردم ایجاد فوبیا می‌کند. تزریق ژل یا چربی روش درمانی مفیدی است که باید توسط پزشک متخصص انجام شود تا نتیجه درستی از آن حاصل شود. در برخی موارد این روش توسط افرادی به کار گرفته می‌شود که مهارتی و تخصصی در انجام آن ندارند و موجب بدبینی مردم می شوند.

منبع : ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها