اما و اگرهای تزریق چربی

فرار از پیری با تزریق چربی

این روزها متخصصان زیبایی در دوره‌های زمانی نزدیک به هم متدهای جدیدی برای جوان‌سازی و زیباسازی پوست معرفی می‌کنند. حتی با این همه تعدد، ممکن است تحت تأثیر تبلیغات گسترده و واهی روش نامناسبی را انتخاب کنند. در نهایت اینکه با یک انتخاب اشتباه، عواقب جبران‌ناپذیری گریبان آنها را بگیرد و تا آخر عمر جسم و روح‌شان تحت تأثیر این متد غلط آسیب ببیند.
کد خبر: ۹۹۷۰۷۵
حقایقی درباره تزریق چربی که نمی دانید !

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه ایران، یکی از اتفاقاتی که در میانسالی باعث رنجیده خاطر شدن بسیاری بخصوص بانوان می‌شود، ایجاد خطوط عمیق در قسمت‌های مختلف صورت است.

معمولاً برای پرکردن این خطوط خالی و حتی افتادگی گونه‌ها از (filler)‌ها یا همان پرکننده‌ها استفاده می‌شود. متخصصین امر از دو متد تزریق ژل و تزریق چربی به‌عنوان پرکننده استفاده می‌کنند، ولی همیشه این سؤال وجود دارد که کدام یک روش بهتری است و سلامتی فرد را به خطر نمی‌اندازد؟ برای دریافت پاسخ به این سؤال متداول سراغ دکتر افشین جویلی، متخصص پوست، رفتیم. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل و در عین حال مختصری از پرکننده‌های خطوط خالی صورت کسب کنید، مطلب زیر را بخوانید.

تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟

دکترجویلی با اشاره‌ای کلی درباره تزریق چربی، در این باره توضیح می‌دهد، تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است.

به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.

این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

با اینکه دکترجویلی مشکلات تزریق ژل را به مراتب کم‌تر از تزریق چربی عنوان می‌کند باز هم این سؤال پیش می‌آید که اگر به هر دلیلی فرد بعد از تزریق ژل به مشکل برخورد آیا راه چاره‌ای وجود خواهد داشت؟

او در جواب ادامه می‌دهد: چنانچه ژل‌های تزریقی تقلبی و ارزانقیمت و چینی نباشند هرگز مشکلی ایجاد نمی‌شود، خوب است بدانید که ژل‌های بی‌کیفیتی در بازار وجود دارند که فاقد هیالورونیک اسید (جزیی از ترکیبات بدن) یا با درصد خلوص پایینی از این ترکیب هستند. در هر حال اگر به هر دلیلی بیمار از انجام این عمل ناراضی بوده و پشیمان شود می‌تواند با تنها یک بار مراجعه به پزشک متخصص با تزریق یک آمپول حلال ژل را کاملاً از بین ببرد.

دکترجویلی در خاتمه می‌گوید: خوشبختانه عمر ژل‌های جدید حدود یک سال تا یک سال و نیم است و عموماً با تغییر آناتومی سالانه صورت هماهنگ هستند، که در دراز مدت نیز مشکلی برای فرد پیش نخواهند آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها