نزدیک به هشت ماه دیگر بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو برگزار می‌شود و کشورهای شرکت‌کننده برای کسب بیشترین سهمیه‌ها و شرکت دادن حداکثری رشته‌های ورزشی خود تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۳۵۱۹

به گزارش سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، کمیته ملی پارالمپیک ایران نیز در سال جدید با همکاری فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان اعزام‌های متعددی را برگزار کرده که ماحصل آن کسب سهمیه‌های لازم برای رشته‌های مختلف است و تعداد دیگری اعزام نیز در پیش دارد.

از میان رشته‌هایی که نمایندگان آنها موفق به کسب سهمیه شده‌اند، سه رشته جدید به چشم می‌خورد که پیش از این در بازی‌های پارالمپیک گذشته نماینده‌ای از ایران در آنها حضور نداشته است. والیبال نشسته بانوان، رشته کامپوند در تیر و کمان و پاراکانو در قایقرانی، رشته‌هایی هستند که نمایندگان آنها اولین ورزشکاران ایرانی راه یافته به پارالمپیک محسوب می‌شوند و اولین سهمیه‌های ایران نیز به نام آنها ثبت شده است .

با این‌که والیبال نشسته مردان ایران طی ادوار مختلف حضوری درخشان داشته است، اما بانوان والیبالیست برای اولین‌بار و پس از کسب مقام نایب‌قهرمانی از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، موفق به دریافت جواز حضور در بازی‌های پارالمپیک 2016 شدند. این اتفاق در حالی افتاد که نمایندگان کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی 2010 گوانگجو، با وجود بازی خوبی که در دیدار با تیم ژاپن داشتند، سوم شدند و از کسب سهمیه و راهیابی به پارالمپیک لندن 2012 بازماندند؛ از این‌رو کسب این سهمیه از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، شیرینی دوچندانی داشت و تلخی شکست مقابل ژاپن و بازماندن از پارالمپیک لندن را پاک کرد.

پاراکانو نیز از سهمیه اولی‌های ایران به‌شمار می‌رود، ضمن این‌که این رشته در پارالمپیک 2016 ریو نیز اولین حضور خود را تجربه می‌کند. شهلا بهروزی‌راد، بانوی قایقران تیم ملی جانبازان و معلولین در مسابقات آب‌های آرام میلان در ایتالیا توانست با کسب عنوان ششم به جمع پاروزنان کانو در پارالمپیک 2016 برزیل بپیوندد و اولین قایقران دارای معلولیت ایرانی باشد که نام خود را در فهرست راه‌یافتگان به پارالمپیک به ثبت می‌رساند.

دیگر نمایندگان کشورمان در پاراکانو هنوز یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه دارند و چنانچه بتوانند رقابت‌های جهانی آلمان را با موفقیت پشت سر بگذارند، سهمیه‌های دیگری برای این رشته نیز به‌دست می‌آید.

چهارمین اردوی تیم والیبال نشسته بانوان

تیم ملی والیبال نشسته بانوان که برای نخستین‌بار موفق به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک شده است از شنبه گذشته چهارمین اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کرد.

میزبان این مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال نشسته در بندرعباس است که تا سوم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

برای برپایی این اردو که به میزبانی هیات والیبال نشسته هرمزگان در حال برگزاری است و تا سوم اسفند ادامه خواهد داشت، 14 بازیکن از ده استان در اردو حضور دارند که اسامی آنها در زیر آمده است: نسرین فرهادی، طیبه جعفری(چهارمحال و بختیاری)، معصومه زارعی، ندا پنجه‌باشی (خراسان رضوی)، عشرت کردستانی، بتول خلیل زاده، بتول جعفریان(کرمان)، زینب ملکی (اصفهان)، مهری فلاحی(گیلان)، رقیه نعمتی (آذربایجان‌شرقی)، زهرا دانای‌توس (گلستان)، زهرا نجاتی‌اشرف(همدان)، زهرا عبدی(زنجان) و فرزانه حیدری (هرمزگان).

مریم ایرانمنش به‌عنوان سرمربی، هدایت تیم ملی والیبال نشسته بانوان را در این اردو به‌عهده دارد و بتول مهران‌پور نیز به‌عنوان مربی وی را همراهی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها