دو هکر که با نصب ابزار جاسوسی در کافی‌نت‌ها به حساب صد مشتری بانک دستبرد زده بودند، در دام ماموران گرفتار شدند.
کد خبر: ۸۷۲۵۷۸

به گزارش جام‌جم، از چندی پیش تعدادی از شهروندان و صاحبان کافی‌نت‌های سطح استان البرز با حضور در پلیس فتا شکایت‌هایی را مطرح کردند که نشان می‌داد، در ساعت پایانی شب پیامک‌هایی از بانک دریافت کرده‌اند که برداشت مبالغی از موجودی حسابشان را به آنها اعلام کرده است. روز بعد که به بانک رفته و موضوع را پرس‌وجو کرده‌اند، مشخص شده که اینترنتی مبالغی از حساب‌هایشان برداشت شده و نمی‌دانند چه کسی این کار را انجام داده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد سارقان اینترنتی با پول‌های سرقتی شارژ اعتباری تلفن همراه خریده یا این که پول‌ها را به حساب‌های مختلف منتقل سپس آن را برداشت کرده‌اند. در ادامه ردپای دو مرد در این زمینه به دست آمد و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و دستگیر شدند. متهمان پرونده با انتقال به پلیس فتا بازجویی شده و گفتند به دلیل آشنایی کامل با سیستم‌های رایانه‌ای، در کافی‌نت‌های سطح شهر بدافزارهایی را روی سیستم‌های رایانه‌ای آنها نصب کرده‌اند که از این طریق اطلاعات کاربرانی را که قصد انجام کارهای بانکی از طریق کافی‌نت‌ها را داشته‌اند، به دست آورده و با نفوذ به حساب بانکی موجودی حساب آنها را خالی کرده‌اند.

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز در این‌باره گفت: در ادامه تحقیقات از متهمان مشخص شد آنها تاکنون از حساب صد نفر برداشت غیرمجاز کرده و همچنین با راه‌اندازی سایت فروش حیوانات خانگی از متقاضیان خرید حیوان 30 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

وی با هشدار به شهروندان، اعلام کرد مهم‌ترین راه‌های سرقت اطلاعات سرقت از طریق نصب بدافزارها بوده و از شهروندان خواست از سیستم‌های رایانه موجود در کافی‌نت‌ها به هیچ عنوان برای پرداخت‌های مالی خود استفاده نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس CYBERPOLICE.IR یا تماس با پلیس فتا اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها