امداد کوهستان متولی واحد ندارد

عملیات امداد و نجات در کوهستان، مجموعه فعالیت‌های امدادی است که در محیط کوهستان انجام می‌شود تا افراد گرفتار شده در برف و بوران و تنهایی کوهستان نجات پیدا کنند.
کد خبر: ۸۷۲۱۵۴
امداد کوهستان متولی واحد ندارد

بالگرد و سگ‌های تربیت شده همراه تجهیزات حرفه‌ای کوهنوردی و امداد، حکم دست راست امدادگران کوهستان را دارند که در کنار همه این امکانات، باید تجربه بالا، دانش و مهارت امدادگر را هم به مجموعه یک عملیات موفق امدادی اضافه کرد.

چالش جدی‌ای که امدادگری در کوهستان را تهدید می‌کند، نبود متولی واحد برای این شیوه امدادگری است. هم فدراسیون کوهنوردی، هم سازمان آتش‌نشانی و هم سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مسئولیت امداد و نجات کوهستان را به‌عهده دارند، در صورتی که با تجمیع امکانات و منابع و با وجود مدیریت واحد می‌توان کیفیت امداد در کوهستان را به شکل چشمگیری ارتقا بخشید. اگر پای حرف امدادگران کهنه‌کار کوهستان بنشینید، خیلی از آنها گلایه دارند که برخی کوهنوردان بدون توجه به اصول ایمنی ساده به دل کوهستان می‌زنند. از‌جمله اصول ساده این است که هیچ‌وقت نباید تنها به کوهستان بروید یا در زمانی که برف می‌بارد، ترجیح این است که هوس کوهنوردی به سرتان نزند. همچنین بهتر است قید کوهنوردی تفریحی در شب‌ها را هم بزنید، چون اگر در کوهستان گم یا مصدوم شوید، امدادگران به سختی می‌توانند شما را پیدا کنند. خلاصه کلام این که باید این فرهنگ میان مردم جا بیفتد که کوهنوردی یک رشته ورزشی حرفه‌ای است که ورود به این عرصه حرفه‌ای به آموزش جدی نیاز دارد و نباید بدون آموزش اولیه و بدون همراهی با کوهنوردان با تجربه، پا به عرصه‌ای گذاشت که جز ایجاد زحمت و مشقت برای خودتان و امدادگران، نتیجه دیگری به دنبال ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها