تحقیقات پلیس در خصوص اعضای باند مخوف شب پره که اقدام به ربودن زنان و دختران جوان می کردند ، به دلیل مراجعه نکردن شاکیان پرونده با ابهام جدی روبه رو شده است.
کد خبر: ۸۷۲۰۵

به دنبال دستگیری چند مجرم حرفه ای که پس از سوار کردن زنان و دختران به خودروی مسافربر شخصی آنها را به یک بوستان جنگلی منتقل و در این محل به صورت گروهی آنان را مورد آزار و اذیت قرار می دادند ، به دستور دادستان تهران این پرونده به صورت ویژه در دستور کار بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی قرار گرفت ، که در ادامه با تلاش پیگیر ماموران شعبه پنجم پلیس آگاهی 8 عضو این باند دستگیر شدند. با اعتراف اعضای باند به سرقت خودرو و سپس آزار و اذیت زنان و سرقت زیورآلات آنها در 20 مرحله ، روز گذشته سرهنگ حسین خوئینی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی آخرین مراحل مربوط به این پرونده را تشریح کرد.

ابهام

خوئینی افزود: اعترافات اعضای باند در خصوص تعرض به زنان و دختران مسافر به قدری تکاندهنده است که درج هر یک از این اعترافات احساسات عمومی جامعه را بشدت جریحه دار کرده است . خوئینی افزود: متاسفانه با وجود اعلام این موضوع از سوی بازپرس جنایی مبنی بر این که در صورت حضور قربانیان در دادسراها و پلیس آگاهی هیچ نامی از آنها در پرونده درج نخواهد شد و حتی موضوع به خانواده قربانیان نیز اطلاع داده نخواهد شد اما به جز 3 نفر از قربانیان هنوز هیچ یک از دیگر شاکیان پرونده مراجعه نکرده اند. خوئینی افزود: در حال حاضر مراجعه نکردن شاکی ها ، پرونده را با ابهام جدی روبه رو کرده است و باید به این نکته اشاره شود که اگر شاکیان مراجعه نکنند ، ممکن است متهمان با مجازات سبک تری روبه رو شوند و پس از آزادی از زندان بار دیگر اعمال مجرمانه خود را از سر بگیرند. خوئینی افزود: بررسی پرونده نشان داده است ، سرکرده باند از 2 سال پیش به همین اتهام و تشکیل یک باند که به ربودن زنان و دختران اقدام می کرد تحت تعقیب قرار داشت اما متهم با اطلاع از این موضوع بار دیگر با تشکیل باندی جدید پس از ربودن زنان و دختران جوان با رفتارهای غیرانسانی از آنها هتک حرمت کرده است.

درخواست از مسوولان قضایی

خوئینی تصریح کرد: پس از متلاشی شدن باند و دستگیری متهمان ، تعدادی از شاکیان با تماس های تلفنی از مسوولان قضایی درخواست احقاق حقوق خود را کرده اند و از ترس آبرو جرات رویارویی با متهمان را ندارند. وی اضافه کرد: درخصوص این پرونده ، مشغول رایزنی با سرپرست دادسرای جنایی و دادستان تهران هستیم تا با ارائه راهکار ، بدون آن که شاکیان از نظر خانوادگی و شخصیتی آسیب ببینند ، با مراجعه به پلیس آگاهی شکایت های خود را مطرح کنند.

اعترافات تازه

خوئینی گفت : تاکنون اعضای باند شب پره به 20 فقره جرم اعتراف کرده اند و آخرین اعترافات آنها درخصوص آزار و اذیت یک دختر 15 ساله است . وی تاکید کرد: پرونده در چند روز آینده پس از تکمیل و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد شد تا این متهمان که به خود اجازه داده اند به نوامیس مردم تعدی کنند، مجازات شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها