خطرات فضای مجازی برای ورزشکاران مشهور در برنامه «تیتر امشب»، آسیب‌شناسی شد

اعترافات نیکبخت و میناوند در قاب تلویزیونی

مهرداد میناوند و علیرضا نیکبخت واحدی ضمن توصیه به ورزشکاران در خصوص مراقبت از اتفاقاتی که در کمین افراد مشهور است، با شجاعت در مقابل مخاطبان «تیتر امشب» شبکه خبر به اشتباهاتی که در اوج شهرت مرتکب شده بودند و به زندگی حرفه‌ای‌شان ضربه زد، اشاره کردند.
کد خبر: ۸۷۰۸۹۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی حواشی اخلاقی اخیر درباره چند فوتبالیست در فضای مجازی پرداخت. نیکبخت واحدی با حضور در استودیوی این برنامه ضمن اشاره به حواشی‌ که ممکن است برای هر ورزشکار مشهوری رخ دهد، گفت: اگر به گذشته فوتبال برگردیم که رشته اول کشور است،بازیکن‌هایی که شهرت بیشتری نسبت به ما داشتند نیز اگر دچار تخلف کوچکی می‌شدند، آن تخلف بسیار بیشتر در میان مردم بازتاب پیدا می‌کرد. این فوتبالیست کشورمان افزود: من زمانی که فوتبال بازی می‌کردم و شهرت زیادی نیز کسب کرده بودم، ناخواسته یا ندانسته دچار اشتباهاتی شدم که با عرف جامعه سازگار نبود. شاید طرز لباس پوشیدنم یا برخوردم با مدیرعامل مناسب نبوده است اما هرگز خود را تافته جدابافته از مردم نمی‌دانستم.

مهرداد میناوند، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان نیز که از طریق ارتباط تلفنی به تیتر امشب ملحق شد،گفت: من می‌خواهم شجاعانه صحبت کنم. در اوج شهرت اشتباهاتی را مرتکب شدم که به من ضربه زد و باعث شد از زندگی حرفه‌ای خود عقب بمانم. وی تصریح کرد: مسائلی که باعث شد زندگی حرفه‌ای من لطمه بخورد و از بدنه فوتبال کنار بروم، بخشی مربوط به خودم بود . البته کناره‌گیری‌ام از فوتبال دلایل دیگری هم داشت، اما نبود الگو برای بازیکنان امروز و بروز اختلافات میان مدیران و مربیان باشگاه‌ها از معضلات عمده‌ای است که جامعه فوتبال ما با آن دست به گریبان است.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اتفاقات و حواشی‌ای که برای دروازه بان تیم پرسپولیس رخ داده است، گفت: سوشا مکانی باید بیشتر از خود مراقبت می‌کرد، اما حالا که این اتفاق پیش آمده است، نباید با بازانتشار اخبار و عکس‌هایش آبروی یک مسلمان را ریخت. البته باید توجه داشت که دنیای مجازی خطرات بسیاری دارد که باید به آن توجه داشت اما امیدوارم که مردم و رسانه‌ها از کنار این موضوع بگذرند.

نیکبخت واحدی نیز کنار گذاشتن این دروازه بان مطرح کشورمان را مناسب ندانست و افزود: من می‌توانستم به کار خود ادامه دهم، اما به علت شهرتی که داشتم و به علت برخی اشتباهات تاوان سنگینی دادم.

عبدالرحمن شاه‌حسینی، رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که مهمان دیگر این برنامه بود، با تحسین از شجاعت نیکبخت واحدی و میناوند که به اشتباهات خود معترف هستند و معتقدند که باید مراقبت بیشتری می‌کردند گفت: در فوتبال دنیا هم چنین مشکلاتی برای افراد مشهور رخ می‌دهد اما جلوگیری از ناهنجاری‌ها و خروج ورزشکاران از جاده آسفالته به جاده خاکی، وظیفه مدیران باشگاه هاست. برای نمونه وقتی عکس یکی از فوتبالیست‌های مشهور در تیم منچستر در ساعت ۲ نیمه‌شب منتشر شد، مربی آن تیم درباره این‌که چرا آن بازیکن در آن ساعت نخوابیده است، پرسیده بود اما مدیران ما متاسفانه به‌جای هرگونه اظهار نظری در این گونه مواقع خود را پنهان می‌کنند. این در حالی است که در باشگاه‌های دنیا ۲۴ ساعته بازیکن رصد می‌شود و باید پرسید که آقای مدیرعامل باشگاه حرفه‌ای و آقای رئیس فدراسیون آیا به وظایف خود در خصوص ارائه برنامه حرفه‌ای به بازیکنان اقدام کرده‌اید؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها