رحمتی: بدون شنیدن حرف‌هایم درباره من قضاوت کردند

مهدی رحمتی، کاپیتان و دروازه‌بان استقلال در حالی همچون دیگر سال‌های حضورش در استقلال نمایش تحسین‌برانگیزی داشته است که همچنان علاقه‌مندان به فوتبال ملی انتظار دارند کی‌روش فرصت دیگری به وی بدهد، خودش نیز ناامید نیست. او با خودداری از هرگونه اظهارنظر درباره تیم ملی نشان داد که به این بازگشت امیدوار است.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۳

مهدی رحمتی که چندی پیش آسیب دید و چهار تا شش هفته باید به درمان عضله مصدومش بپردازد، در حالی در برنامه دوشنبه شب 90 حاضر شد که هواداران استقلال نقش او را در موفقیت این فصل تیمشان بیش از هر زمان دیگری می‌بینند. خواندن گزیده‌ای از گفت‌وگوی او با برنامه 90 خالی از لطف نیست.

امسال یکی از بهترین و کم‌اشتباه‌ترین فصل‌هایت بود و نوسانت کم بوده در حالی که در گذشته یکی دو مقطع کوتاه بد داشتی.

هر سال یکسری حواشی فوتبالی همراه من بود، اما امسال سعی کردم با کمک دوستان و اطرافیانم این حاشیه‌ها را کنار بگذارم و فقط تمرکزم روی بازی و تمرین باشد. من قبلا سال فوتبالی بهتر از این هم داشته‌ام. دروازه‌بان، وظیفه‌اش گل نخوردن است، مخصوصا وقتی در تیم پرهواداری مثل استقلال بازی می‌کند. سعی کردیم تمرین کنیم و همراه بازیکنان دست به دست هم بدهیم تا هواداران تیم را خوشحال کنیم.

به نظر می‌رسد از بهمن ۹۱ تاکنون خیلی به تو سخت گذشته و تماشا کردن تیم ملی از تلویزیون در جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا برایت قطعا سخت بوده است.

من در آن برهه زمانی یک تصمیم مقطعی گرفتم. خیلی‌ها در جامعه بدون این‌که دلایلم را بشنوند مرا قضاوت کردند و من هم هیچ‌وقت در موردش صحبت نکردم و سکوت کردم. امسال هم نمی‌خواهم در مورد این مساله صحبت کنم و به خودم قول دادم فقط به جلو بروم و در حال حاضر موفقیت و سربلندی و خوشحالی هواداران استقلال برایم از هرچیزی مهم‌تر است. اصلا دوست ندارم به عقب برگردم و ذهن مردم و طرفداران استقلال به این سمت برود و درگیر این مساله ‌کنم.

این امیدواری وجود دارد که اگر اختلاف‌نظر‌ها برطرف شود، برگردی؟

آدم به امید زنده است، اما از آینده هیچ اطلاعی نداریم. ببینیم خدا چه می‌خواهد.

این‌طور به نظر می‌رسد کی‌روش با کنار گذاشتن تو گربه را دم حجله کشته و رفتاری را تکرار کرده که با بازیکنان بزرگی چون کانتونا و دیوید ژینولا در تیم ملی فرانسه شد و نظم تیمی را حفظ کرده که تیم به موفقیت برسد.

اصلا به این مسائل فکر نمی‌کنم و اگر واقعا چنین ذهنیتی دارد برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

در مورد گلرهای جوانی که الان در ایران هستند، صحبت می‌کنید؟

همه‌شان خوب هستند و همه بهتر از من هستند!

خیلی از مردم هم روی سایت سوال کردند و چهار، پنج هزار سوال فرستادند که بیشتر آنها درباره تیم ملی و کارلوس کی‌روش است که دوست نداشتی صحبت کنی.

چند وقت است در فوتبال ایران حرف‌ها خیلی زود عوض می‌شود. صحبت‌هایی که با «میگن»، «دست‌های پشت پرده»، «آقایان» و... انجام می‌شود و فوتبال ما بیشتر انرژی‌اش صرف پاسخگویی به این حرف‌ها می‌شود که ساخته ذهن آدمای ترسو است که خودشان را پشت این مسائل مخفی کرده‌اند. من سعی کردم به این مسائل پاسخ ندهم، اگر یک حرف واحد باشد من پاسخگو هستم. اگر یک فرد باشد من پاسخگو هستم، اما وقتی چند تا گزینه و چند حرف مختلف جلوی شماست، نمی‌توانی پاسخگو باشی. اگر به یکی جواب بدهی دیگری کنارش درمی‌آید. وقتی یک نفر با چند نوع ادبیات و چند مدل حرف صحبت می‌کند، ترجیح می‌دهم سکوت کنم و حرفی نزنم و همه چیز را به مردم واگذار کنم که خودشان ببینند و بشنوند و قضاوت کنند.

گفته می‌شود طرفداران استقلال کمتر برنامه نود را می‌بینند.

طرفداران استقلال یک مقدار گله‌مند هستند از این برنامه. نمی‌توانیم منکر شویم نیمی از طرفداران فوتبال استقلالی هستند و با توجه به این‌که یکی از پرمخاطب‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های ورزشی در فوتبال کشور هستید، از ظهر که اعلام شد خدمت شما می‌رسم در صفحه شخصی‌ام کامنت‌های زیادی آمد که به برنامه نیایم. همین‌جا خدمت طرفداران عزیز عرض می‌کنم سعی کنیم همیشه نیمه خالی لیوان را نبینیم. برنامه نود و شخص عادل فردوسی‌پور خدمت‌های زیادی به فوتبال ما کرده و خیلی جاها جلوی خیلی از اتفاقات به وسیله این برنامه گرفته شده تا فوتبال ما از مسیر درستش خارج نشود و به انحراف نرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها