در این فیلم بیننده شاهد تصاویری از آزمایش و شنای روبات زیردریایی که با الهام از لاک‌پشت دریایی ساخته شده خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۹۴۵۲
ساخت روبات کاوشگر اعماق دریا با الهام از لاک‌پشت دریایی

به گزارش جام‌جم آنلاین و به نقل از یورونیوز، روبات یو کت (U-CAT) با الهام از لاک پشت دریایی در دانشگاه فناوری تالین در استونی ساخته شده است. این روبات با بهره بردن از باله به جای ملخ، قدرت مانور زیردریا را به مراتب بیشتر کرده است. یو کت باستان شناسان دریایی را به رویکرد تازه در کاوش های زیر دریا امیدوار کرده است و در بررسی کشتی هایی که در جنگ جهانی دوم در اعماق دریای بالتیک غرق شده اند تاثیر زیادی خواهد داشت.

طراح این روبات در آزمایشگاه فناوری دانشگاه تالین می گوید: «این روبات برای پژوهش های باستان شناسی منحصر به فرد است، در حال حاضر روباتی شبیه این روبات وجود ندارد. نمونه های در دسترس یا بسیار بزرگ و یا بسیار گران هستند و برای پژوهش های زیر آبی ساخته نشده اند.»

یو کت به کابل کنترل نیاز ندارد. گره خوردن کابل هنگام ورود یا خروج از کشتی غرق شده ممکن است محیط باستان شناسی را تخریب کند. تفاوت مهم این روبات با نمونه های قبلی نوآوری الهام گرفته از لاک پشت دریایی است. با داشتن چهار پره سیلیکون، روبات با سرعت تغییر جهت می دهد. روبات باله دار از روبات ملخ دار امتیازات بیشتری دارد. مزیت اصلی آن این است که رسوبات بستر دریا را بالا نمی آورد.

باستان شناسان می گویند که با توجه به چگونگی حفظ وضعیت کشتی های غرق شده، دریای بالتیک بهترین شرایط را برای کاوش های زیردریایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها