سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان این‌که صدها هزار تن برنج آلوده و تاریخ‌مصرف گذشته در یکی از انبارهای غرب کشور وجود دارد، گفت: برخی می‌خواهند با تعویض بسته‌بندی این برنج‌ها آنها را به تهران آورده و به خورد مردم بدهند.
کد خبر: ۸۶۸۳۲۳

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری عنوان کرد: اسنادی در این رابطه دارم که آنها را به مردم خواهم داد. با این حال، دبیر انجمن برنج نیز چند روز پیش، از سرنوشت نامعلوم یک میلیون تن برنج خبر داد و گفت: از سرنوشت یک‌میلیون تن برنج اطلاعی در دست نیست و بهتر است وزارت کشاورزی مردم را از سرنوشت این برنج‌ها آگاه کند. به گزارش تسنیم، جمیل علیزاده‌شایق دبیر انجمن برنج نیز درباره منشا برنج‌های آلوده و زمان واردات این برنج‌ها به کشور خاطرنشان کرد: ما در سال 92 حدود دو میلیون تن برنج وارد کشور کردیم که یک‌میلیون تن آن اضافه بوده و در سال 93 نیز به‌دلیل واردات کافی از آن یک‌میلیون تن برنج باقی‌مانده در انبارها استفاده نکردیم. وی در گفت‌وگو با مهر ضمن بیان این‌که 434 هزار تن برنج تا پایان مهر وارد کشور شده است، تصریح کرد: از نظر انجمن برنج، میزان نیاز کشور به واردات برنج تا پایان سال 800 هزار تن و از نظر وزارت جهادکشاورزی یک میلیون تن است.

همچنین علی ایرانپور، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز درباره برنج‌های آلوده گفت: متاسفانه در حال حاضر مقداری برنج آلوده و تاریخ‌مصرف گذشته در انبارهای غرب کشور در حال نگهداری است و بناست که تاریخ آنها تمدید و دوباره در بازار مصرف عرضه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها