ویندوز اکسپلورر یا همان فایل اکسپلورر در ویندوزهای 7 و 8 برای بسیاری از کاربران آشناست، آیکونی کوچک کنار منوی استارت که با کلیک روی آن دسترسی به پوشه‌ Library فراهم شده و می‌توانید به‌سرعت به محتوای ذخیره شده در این مکان دسترسی یابید.
کد خبر: ۸۶۸۰۹۹
پوشه دلخواه در ویندوز اکسپلورر

دسترسی به پوشه‌ مجموعه‌ها (Library) و در ادامه دسترسی سریع به پوشه موزیک‌ها، اسناد، ویدئوها، تصاویر و... برای برخی کاربران مفید است.

اما برخی کاربران نیز علاقه‌ای به استفاده از این پوشه و میانبرهای موجود در آن ندارند و ترجیح می‌دهند با کلیک روی آیکون ویندوز اکسپلورر به‌جای این پوشه‌ به محتوای پوشه دلخواه خود دسترسی داشته باشند.

اگر شما نیز جزو این دسته از کاربران هستید، می‌توانید از روش زیر برای تغییر مسیر پیش‌فرض پوشه‌ ویندوز اکسپلورر در ویندوز کمک بگیرید:

ابتدا کلیدهای Win+E را فشار داده و پس از باز شدن پنجره‌ فایل اکسپلورر به پوشه‌ دلخواهی که قصد دارید به‌عنوان مسیر پیش‌فرض برای ویندوز اکسپلورر انتخاب شود مراجعه کنید.

در نوار آدرس بالای پنجره فایل اکسپلورر کلیک کرده و با انتخاب مسیر موجود، آن را در حافظه موقت ویندوز کپی کنید.

روی آیکون ویندوز اکسپلورر در نوار وظیفه (TaskBar) کلیک راست کرده و از منوی به‌نمایش درآمده دوباره روی آیکون ویندوز اکسپلورر کلیک راست کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

در پنجره‌ به‌نمایش درآمده به تب Shortcut رفته و مسیر وارد شده در بخش Target را حذف و مسیر کپی شده در مرحله‌ 2 را در این بخش Paste کنید.

با کلیک روی گزینه‌های Apply, OK تغییرات را ذخیره کنید.

از حالا به بعد با کلیک روی آیکون ویندوز اکسپلورر، پوشه‌ دلخواه شما به‌نمایش درخواهد آمد.

امیر عصاری

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها