آغاز انتخابات قانونگذاری فلسطین

جام جم آنلاین: اولین انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین از سال 1996 تاکنون، روز چهارشنبه آغاز شد.به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، محمود عباس (ابومازن)، رئیس نهاد خودگردان فلسطین از مردم این کشور دعوت کرد
کد خبر: ۸۶۸۰۵
تا در انتخابات مجلس قانونگذاری مشارکت فعال داشته باشند.
مردم فلسطین برای دومین بار از زمان پیمان اسلو سال 1993 پای صندوق های رای می روند تا نماینده های خود را انتخاب کنند.
به گزارش پایگاه اینترنتی این شبکه، جنبش مقاومت اسلامی ( حماس ) بری اولین بار در این انتخابات شرکت می کند. نظرسنجی نشان می دهد حماس پیروزی چشمگیری خواهد داشت. در این حال مسوولان اسراییلی نسبت به پیروزی حماس هشدار داده و آن را پایان کوشش ها برای برقراری صلح در خاورمیانه دانستند. در این باره واشنگتن نیز با رژیم صهیونیستی همراهی می کند.
انتظار می رود نزدیک به 1.4 میلیون رای دهنده فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن و قدس شرقی، برای انتخاب 132 عضو مجلس قانونگذاری در انتخابات شرکت کنند. رای دهنده ها از میان 11 فهرست حزبی در سطح ملی و بیش از 400 نامزد در تمام مناطق، این افراد را انتخاب می کنند.
انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین با اقدامات امنیتی گسترده و با نظارت نزدیک به 900 ناظر خارجی از جمله جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق امریکا انجام می شود. هفت گروه مقاومت فلسطین از جمله حماس و دو گروه مسلح وابسته به فتح، در منشوری متعهد شدند با ارسال ناظرانی غیر مسلح به پلیس این کشور از مراکز اخذ رای حفاظت کنند.
بیش از 13 هزار نیروی امنیتی فلسطینی به منظور جلوگیری از حادثه احتمالی در زمان انتخابات، در حالت آماده باش به سر می برند.
جنبش جهاد اسلامی در انتخابات امروز شرکت نمی کند. نظرسنجی ها نشان داد فتح، حمایت عمومی را از دست داده و انتظار می رود 59 کرسی مجلس را در مقابل 54 کرسی احتمالی حماس، به دست آورد.
تلویزیون الجزیره گفت: رژیم صهیونیستی مانع از افتتاح مراکز اخذ رای شهرک قدیمی شهر الخلیل شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها