آخرین سنگرهای داعش در رمادی فرو ریخت

پرونده الرمادی با ورود نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق به مجتمع اداری استان الانبار در مرکز الرمادی در حال بسته شدن بوده و کار پاکسازی منطقه به سرعت آغاز شده است. کارشناسان امنیتی ورود به مرکز مجتمع های حکومتی را آخرین مرحله از عملیات عنوان کرده اند.
کد خبر: ۸۶۷۸۸۷
آخرین سنگرهای داعش در رمادی فرو ریخت

به گزارش جام جم آنلاین، منابع عراقی از ورود نیروهای عراقی به ساختمان های دولتی خبر دادند که آخرین سنگرهای داعش در این شهر محسوب می شد.

این منطقه به شدت بمب گذاری شده و با تله های انفجاری قوی ، پوشش داده شده است و از همین رو نیروهای مهندسی و تخریب ارتش عراق ساعتی پیش برای عملیات پاکسازی وارد این ساختمان ها شده اند.

با ورود نیروهای عراقی به منطقه معروف به 'مجتمع حکومتی'، کار گروه تروریستی داعش در مرکز استان الانبار بطور کامل پایان یافته تلقی می شود و این شهر بعد از گذشت 8 ماه بطور کامل آزاد شد.

نیروهای عراقی از حدود 5 ماه پیش عملیات آزادسازی الرمادی را شروع کرده بودند.

آلودگی گسترده حومه و مرکز شهر الرمادی و نیز وجود تعدادی غیر نظامی در داخل شهر که داعش از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد، این عملیات را طولانی کرد.

الرمادی مرکز استان الانبار در 110 کیلومتری غرب بغداد واقع است که در ماه مارس امسال بطرز مشکوکی به اشغال داعش در آمد.

کاروان داعش در روز حمله به الرمادی ، در حالی از مرز سوریه نزدیک به 500 کیلومتر در صحرای بی آب و علف الانبار تا الرمادی را طی کرد که هواپیماهای ائتلاف آمریکایی ضد داعش بر فراز عراق حاضر بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها