نوار 9 بازی شکست‌ناپذیری پرسپولیس در رقابت‌های لیگ، چیزی نمانده بود در مشهد و توسط تیم دونده و باانگیزه پدیده پاره شود، اما یک ضربه ایستگاهی تماشایی باعث شد، همان نتیجه‌ای روی تابلو رقم بخورد که در پایان بازی رفت رقم خورده بود؛ تساوی 2 بر 2.
کد خبر: ۸۶۷۶۸۱

پرسپولیس که با دو پیروزی متوالی قدم به ورزشگاه ثامن گذاشته بود، برای یک شروع خوب در نیم فصل دوم انگیزه‌های زیادی داشت. پدیده از سه بازی قبلی خود فقط یک امتیاز کسب کرده بود و همین باعث می‌شد هواداران پرسپولیس انتظار یک بازی نسبتا راحت را بکشند. با این حال جدی‌ترین موقعیت نیمه اول روی دروازه سوشا مکانی به‌وجود آمد و توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

با وجود تساوی بدون گل در نیمه اول، نمایش دو تیم در نیمه دوم کاملا متفاوت بود. پرسپولیس که به دنبال راهی برای نفوذ به دروازه پدیده بود، بازی را هجومی‌تر آغاز کرد، اما دقیقه 57 و برخلاف جریان بازی این مهدی خیری بود که گل اول بازی را برای پدیده به ثمر رساند. در این صحنه سوشا مکانی در خروج از دروازه اشتباه کرد تا توپ داخل محوطه جریمه به معین عباسیان برسد. این بازیکن هم با یک پاس عرضی به‌موقع، خیری را مقابل دروازه خالی پرسپولیس صاحب توپ کرد تا گل اول بازی به ثمر برسد.

10 دقیقه بعد مهدی طارمی با استفاده از غفلت مدافعان پدیده گل خورده را جبران کرد و در موقعیت تک‌به‌تک با روشنگر، با ضربه سر زننده دهمین گل این فصل خود بود. البته این گل هم چندان پایدار نماند زیرا دقیقه 72 پدیده به گل دوم خود رسید. این بار هم در حالی که پرسپولیسی‌ها حملات گسترده‌ای را روی دروازه پدیده تدارک می‌دیدند، تیم میزبان از فاصله 50 متری صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. توپ ارسالی در شلوغی محوطه جریمه به محسن بنگر برخورد کرد تا گل دوم پدیده، گل به خودی باشد.

شاگردان برانکو بعد از این گل بار دیگر بر شدت حملات خود افزودند، اما در دقیقه 85 بازی مهدی خیری در یک ضد حمله با سوشا مکانی تک به تک شد تا دروازه‌بان پرسپولیس با خطای عمد خارج از دروازه کارت قرمز دریافت کند و اخراج شود.

البته همین کارت به قرمزها کمک کرد تا همچنان امیدوار باقی بمانند. این امیدواری در آخرین دقیقه وقت‌های اضافه سرانجام با ضربه ایستگاهی رامین رضائیان که از فاصله 30 متری زده شد، به زیبایی دروازه پدیده را باز کرد تا بازی دوباره به تساوی کشیده شود و پرسپولیس رکورد نباختن خود را همچنان حفظ کند.

برانکو؛ راضی از تساوی

برانکو ایوانکوویچ پس از تساوی تیمش مقابل پدیده گفت: فکر می‌کنم بازی جالبی بود و افت و خیز زیادی داشت. لازم می‌دانم از هوادارانمان بابت حضور در ورزشگاه تشکر کنم و از طرفی به خاطر این‌که بازی در سطح پایینی را به نمایش گذاشتیم، عذرخواهی کنم، اما به همین تساوی هم راضی هستیم، زیرا خوب نبودیم.

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: نیمه اول دو تیم حالت خواب‌آلودگی داشتند، اما نیمه دوم با چهار گلی که دو تیم به ثمر رساندند، باعث شد بازی هیجان خاصی به خود بگیرد و تماشاگران از آن لذت ببرند. در مجموع نتوانستیم بازی همراه با پاسکاری مد نظرمان را انجام دهیم و آن‌طور که باید منسجم نبودیم. همچنین در بازی تهاجمی، موفق نبودیم. البته همین یک امتیاز با توجه به این‌که یک بازیکن از دست دادیم، باارزش بود.

ایوانکوویچ درباره عملکرد سوشا مکانی در این بازی گفت: او همه تلاشش را کرد تا تیم را نجات دهد. در صحنه‌ای که اخراج شد از خوردن گل سوم جلوگیری کرد چون آن گل جبران‌ناپذیر بود. او با این کار وضعیتی را به وجود آورد که توانستیم بازی را مساوی کنیم.

وی درباره ادامه روند شکست‌ناپذیری تیمش در لیگ گفت: این دهمین بازی بود که بدون باخت پشت سر گذاشتیم. همین یک امتیاز برای رسیدن به هدفی که داریم، بسیار مهم است.

توقف استقلال خوزستان

در دیگر بازی مهم دیروز استقلال خوزستان، قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر درحالی که تا دقیقه 85 با یک گل از مهمان خود سپاهان پیش بود، گل تساوی را از محمدرضا خلعتبری خورد تا از دستیابی به یک برد شیرین محروم شود. شاگردان ویسی که در دقیقه 58 توسط رحیم زهیوی به گل رسیده بودند، با این تساوی 33 امتیازی شدند تا برای تثبیت صدرنشینی چشم انتظار بازی‌های امروز باقی بمانند. دیروز ذوب‌آهن هم با تک گل دقیقه 56 مرتضی تبریزی از سد ملوان گذاشت تا به چهار امتیازی صدر جدول نزدیک شود. تساوی یک بر یک راه‌آهن و فولاد هم دیگر نتیجه‌ای بود که در چارچوب هفته نخست دور برگشت رقم خورد.

استقلال به دنبال صدرنشینی

توقف استقلال خوزستان، بهترین خبر برای آبی‌های شهر تهران بود تا شانس خود را برای باز پس گرفتن صدر جدول امتحان کنند. استقلال امروز در هوای آلوده تهران میزبان سیاه‌جامگان مشهد است و اگر بتواند با سه گل اختلاف این تیم را از پیش رو بردارد، با تفاصل گل بهتر به صدر جدول می‌رود.

البته پیروزی برای شاگردان مظلومی با هر نتیجه‌ای که باشد ارزشمند است زیرا اختلاف دو امتیازی این تیم با استقلال خوزستان را به صفر می‌رساند. با این حال مظلومی عنوان کرد این‌طور نیست که تیمش بتواند به‌راحتی سیاه‌جامگان را شکست دهد.

مظلومی در نشست خبری این بازی گفت: همگان فکر می‌کنند که ما راحت می‌توانیم سیاه‌جامگان را ببریم اما این‌طور نخواهد بود. آنها تغییراتی داشته‌اند و مربی بسیار خوبی دارند و مطمئنا اگر تلاش نکنیم و حریف را دست‌کم بگیریم به مشکل می‌خوریم.

سرمربی استقلال در مورد آلودگی هوای تهران گفت: ما نمی‌توانیم پاسخگو باشیم. سلامتی بازیکنان برای ما مهم است. چون بازی انجام می‌شود مجبوریم در این هوا تمرین کنیم. آلودگی هوا در وضعیت خطرناک است و باید یک فکر اساسی برای آن شود. سازمان لیگ و مسئولان شهر تهران باید در این باره تصمیم بگیرند.

البته هیچ بعید نیست دو بازی امروز تهران با تصمیم سازمان لیگ لغو شود. دیشب و تا آخرین ساعات منتهی به چاپ روزنامه نظر کمیته اضطرار آلودگی هوا بر برگزار نشدن دیدارهای استقلال ـ سیاه‌جامگان و نفت ـ تراکتورسازی بود، اما مسئولان سازمان لیگ اعتقاد داشتند فقط در صورتی این دو بازی لغو خواهد شد که مدارس شهر تهران ازسوی استانداری تعطیل شود!

برنامه بازی‌های امروز

گسترش ـ سایپا، ساعت: 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز

استقلال اهواز ـ صبا، ساعت 15 در ورزشگاه تختی اهواز

نفت ـ تراکتورسازی، ساعت 15 در ورزشگاه تختی تهران

استقلال ـ سیاه‌جامگان، ساعت 16 و 25 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها