پژوهشگران ایرانی موفق به ساخت دستگاه پایش و هشدار خطوط توزیع برق شدند که می‌تواند محل خطا در این شبکه را تعیین و با ارسال پیامک به بهره‌بردار، محل رخداد را مشخص کند.
کد خبر: ۸۶۷۴۲۰

گستردگی بسیار زیاد شبکه‌های 20 کیلوولت‌ باعث بروز خطاهایی شامل اتصال فازها به یکدیگر و نیز اتصال فازها به زمین می‌شود که این مساله باعث پیدانکردن محل خطا و قطع برق بخش وسیعی از منطقه می‌شود.

‌به گزارش مهر، دستگاه پایش و هشدار خطوط توزیع برق، پیامکی مبنی بر وجود مشکل در خط مورد نظر به بهره‌بردار یا هر شماره از قبل تعریف شده‌ای ارسال می‌کند و محل خطا را در نقشه جی‌پی‌اس موجود در رایانه به بهره‌بردار نشان می‌دهد.

تصفیه‌آب‌های‌آلوده با نانوذرات

پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با هدف رفع دغدغه‌های فعلی بشر نسبت به آلودگی‌های موجود در آب‌ها و دستیابی به بهترین بازده در فرآیند تصفیه آب‌های آشامیدنی و پساب‌های صنعتی، اقدام به پوشش‌دهی و اصلاح سطح نانوذرات مغناطیسی با هدف تولید یک نانوجاذب‌ کردند.

به گزارش ایسنا، این نانوجاذب که به منظور کمک به حذف آلاینده‌های زیست‌محیطی ساخته شده، در صورت رسیدن به مرحله‌ تولید صنعتی می‌تواند در حذف ترکیبات مختلف آلی و معدنی از آب‌های آلوده به این مواد و در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی مورد استفاده واقع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها