در آیین اختتامیه سومین جشنواره شعر حوزه، رئیس شورای عالی حوزه‌ علمیه استان تهران شعر را برنده‌ترین ابزار برای ایفای نقش طلبگی دانست؛ وزیر ارشاد هم شعر را نوری درون شاعر توصیف کرد که متجلی از منبع لایزال الهی است.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۲

به گزارش فارس، اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) ویژه شاعران حوزوی فارسی‌زبان عصر روز دوشنبه با حضور شخصیت‌های حوزوی و شعرای حوزوی در تالار ایوان شمس برگزار شد. در ابتدای این مراسم بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد جشنواره بین‌المللی شعر حوزه که در 13 مهرماه 1394 برگزار شده بود، قرائت و منتشر شد.

در ادامه آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران طی سخنانی تصریح کرد: شعر، برنده‌ترین ابزار برای ایفای نقش توسط طلاب و حوزویان است، ما نباید در شعر متوقف شویم، زیرا خداوند متعال وقتی چنین موهبتی به ما بخشیده است، باید از این ظرفیت و استعداد برای تعمیق بخشیدن به ادب دینی استفاده کرد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران در توصیه‌ای به طلاب عنوان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید مراقب باشیم تا مبادا شعر به مشغله تبدیل شود و ما به شاعر بودن رضا دهیم و به شاعر شدن بسنده کنیم، زیرا گاهی ما طلاب خوش‌فکر و با استعدادی داشته‌ایم، زمانی که به وادی شعر وارد شدند، از عرصه حوزه خارج شدند و تعداد آنها کم نیست.

آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری هم در این مراسم گفت: متاسفانه در زمان ما با این حرکت‌های جاهلانه و عامدانه، کسانی با پرچم‌های سیاه به نام اسلام، جهان را نسبت به اسلام بدبین می‌کنند. امیدوارم روزی باشد تا ببینیم تعالیم عالیه و حیات‌بخش اسلام همه جا را فرا بگیرد. در این مراسم 11 نفر برگزیده شدند و ده نفر دیگر نیز مورد قدردانی قرار گرفتند. از 11 برگزیده این جشنواره پنج نفر در بخش کلاسیک، سه نفر در بخش شعر نو و سه نفر نیز در بخش کودک و نوجوان انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها