حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با جام جم آنلاین:

صدا و سیما در خط مقدم اطلاع رسانی 9 دی و انتخابات بوده است

معاون اول قوه قضائیه :

فتنه گران توبه نکنند عفو نمی شوند

معاون اول قوه قضائیه گفت: فتنه گران تا زمانی که توبه نکنند و جبران مافات نداشته باشند و بر موضع غلط خود بمانند عفو نخواهند شد.
کد خبر: ۸۶۶۱۸۴
فتنه گران توبه نکنند عفو نمی شوند

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در همایشی در دانشگاه تهران بیان کرد: در فتنه سال 88 برخی آگاهانه جرم بسیار بزرگی را مرتکب شدند و بدون تردید اگر رأفت اسلامی و برخی ملاحظات شورای عالی امنیت ملی نبود، سران این فتنه و کسانی که آگاهانه در این مسیر بودند به عنوان مجرم، تعقیب می شدند و به اشد مجازات می رسیدند.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که چرا سران فتنه تا امروز محاکمه و مجازات نشده اند؟ گفت: شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که فعلاً اینها محاکمه نشوند و مصوبات شورای عالی امنیت ملی مانند قانون است و اگر روزی این شورا نقطه نظرش را تغییر دهد تصمیم دیگری خواهد گرفت.

محسنی اژه ای در ادامه برای اینکه اثبات کند آقایان موسوی و کروبی آگاهانه در فتنه نقش داشتند و لجاجت می کردند به دو خاطره از این دو در روزهای پس از برگزاری انتخابات 88 اشاره کرد.

وی افزود: اینها به طور آگاهانه و عامدانه بلوا ایجاد کردند و واقعاً عنوان اتهام آنها را می توان بغی نامید.

محسنی اژه ای گفت: البته قوه قضائیه تلاش زیادی داشت تا همه فتنه گران را شناسایی کند اما شاید نتوانسته باشد همه جرایم آنها را کشف کند.

وی افزود: شاید مجازات هایی هم که صورت گرفت بازدارنده نباشد.

محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان دانشگاه خواست اجازه ندهند فتنه گران در دانشگاه ها حضور یابند.، اگر قرار شد کسی از این افراد سخنرانی کند حتماً قبلاً از او قول بگیرند که سخنی برخلاف ارزش های نظام نگوید.

وی گفت: به هر حال کسی که مجرم بوده و محرومیت هایی هم داشته است نباید در دانشگاه ها ورود پیدا کند و اگر دانشگاهیان موارد را به قوه قضائیه منعکس کنند رسیدگی می شود.

محسنی اژه ای افزود: اگر هم پیش بینی شد که حضور فلان کسی در دانشگاه ها موجب تنش خواهد شد باید دستگاه های نظامی، اطلاعاتی و قضایی از ورود این افراد به دانشگاه ها خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها