جزئیات هفدهمین پرونده قطعیت یافته که در آن شخصی با جعل سند، موفق به دریافت 11 میلیارد ریال حق تراکم از شهرداری منطق شش شده بود ، از سوی دستگاه قضایی اعلام شد.
کد خبر: ۸۶۵۹۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور در این پرونده که با گزارش حراست منطقه شش شهرداری تهران در دستور کار قضایی قرار گرفته بود ، هوشنگ سپهر بند ، به اتهام جعل ، استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع محاکمه و پس از رسیدگی های قضایی به رد اصل مال به مبلغ 11 میلیارد و 612 میلیون ریال و جزای نقدی محکوم شده است.
بر پایه این گزارش هوشنگ سپهر بند ، فرزند غلامرضا متهم پرونده و موارد اتهامی وی جعل ، استفاده از سند مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع است.
موضوع این پرونده ، جعل سند و تملک غیر قانونی 20 هزار متر از اراضی شهرداری تهران واقع در پلاک ثبتی شماره 315 کن اعلام شده است.
نحوه اقدام مجرمانه ، حسب گزارش حراست منطقه 6 شهرداری تهران نیز حاکی از این است که محکوم علیه هوشنگ سپهر بند با جعل سند و ارائه اسناد و مدارک غیر واقعی خود را مالک پلاک ثبتی 315 کن به مساحت 20 هزار متر مربع معرفی و از طریق نامه های غیر واقعی و جعل امضا امور مناطق شهرداری و ارائه آن به شهرداری منطقه شش موفق به دریافت مبلغ 11 میلیارد ریال تحت عنوان تراکم شده است.
در این پرونده علی مقدس زاده فرزند محمد جواد شهردار وقت منطقه 6 تهران و مهدی اصغری فرزند محمد حنیفه قائم مقام وقت شهرداری منطقه 6 نیز به جهت اهمال در انجام وظیفه منجر به تضییع حقوق دولت مستندا9 به ماده 598 قانون مجازات اسلامی و با رعایت ماده 22 قانون این قانون به پرداخت جزای نقدی بدل از شلاق محکوم شدهاند.
مجازات قانونی در ماده 598 برای اهمال منجر به تضییع حقوق دولت 74 ضربه شلاق است.
شماره دادنامه دادگاه بدوی 40 و شماره دادنامه دادگاه تجدید نظر 3 است.
همچنین کلاسه پرونده 82/1050/ 110 ، شعبه دادگاه بدوی آن 1050 به کلاسه 83/69/6 تجدید نظر استان تهران است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها