نخست‌وزیر ترکیه:

کشتار روسیه در حق مردم کریمه را نخواهیم پذیرفت

نخست‌وزیر ترکیه در سخنان خود در نشست شورای روابط اقتصادی خارجی با بیان اینکه آماده مذاکره با روسیه هستیم، تأکید کرد که اجازه نمی‌دهیم چیزی از سوی روسیه به ما تحمیل شود.
کد خبر: ۸۶۵۵۰۶
کشتار روسیه در حق مردم کریمه را نخواهیم پذیرفت

«احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه در پایان نشست شورای روابط اقتصادی خارجی ترکیه، اعلام کرد که ترکیه سعی دارد تا بحران بین خود با روسیه را حل کند.

به نوشته خبرگزاری «تی آر تی»، نخست‌وزیر ترکیه گفت: ما سعی داریم تا بحران با روسیه را حل کنیم و اجازه نمی‌دهیم تا روابط بین دو کشور متشنج و سست شود و با این حال این حق ترکیه است که از عزت خود دفاع کند.

داود اوغلو ادامه داد: چرا پوتین پیش از این از روابط بین ترکیه با داعش سخن نمی‌گفت؟ علی رغم اینکه بارها به ترکیه سفر کرده بود که آخرین آن در نشست کشورهای «گروه 20» در آنتالیا بود.

نخست وزیر ترکیه افزود: تلاش داریم تا روابط دوستانه با روسیه را دوباره از سر گیریم اما لازم است تا به آن‌ها یاد دهیم که ما ابدا اجازه نقض حریم هواییمان را نمی‌دهیم.

داود اغلو در ادامه با پیش کشیدن موضوع اوکراین گفت: با اوکراین رابطه خوبی داریم و به حمایت خود از مردم کریمه ادامه خواهیم داد و هیچ وقت جنایت‌ها و کشتار روسیه در حق مردم کریمه را نخواهیم پذیرفت.

وی در مورد عراق و حضور نیروهای ترکیه در موصل نیز گفت: برای نجات موصل از دست تروریست های داعش به عراق رفتیم و ترکیه بر تمامیت ارضی عراق تأکید دارد.

نخست‌وزیر ترکیه بار دیگر تأکید کرد که تا زمانی که «بشار اسد» در سوریه است نا امنی‌ها ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها