درحالی که سازمان حمایت از مصرف‌کننده، افزایش قیمت بلیت قطار را غیرقانونی می‌داند، معاون مسافری شرکت راه‌آهن گفت: از امروز قیمت بلیت قطارها تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۶۴۶۴۵

به گزارش تسنیم، سیدمحمد راشدی افزود: از 137 قطاری که در شبکه ریلی تردد می‌کند،91 قطار با 10 درصد و کمتر از آن افزایش و 46 قطار نیز حدود 15 درصد افزایش قیمت خواهد داشت. وی ادامه داد: شرکت‌هایی مجاز خواهند بود تا 20 درصد افزایش قیمت دهند که در روزهای غیرپیک مسافر، تخفیف دهند و شرکت راه‌آهن نیز بر این موضوع نظارت خواهد کرد.

راشدی گفت: با توجه به این‌که بلیت قطار 45 روزه پیش‌فروش می‌شود کسانی که از قبل بلیت خریده‌اند با همان نرخ قبلی محاسبه خواهد شد. معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به این‌که بلیت قطار را برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات گران کردیم، گفت: نرخ بلیت قطار دیگر نه‌تنها در نوروز بلکه تا یک‌سال آینده گران نمی‌شود.راشدی افزود: در 24 قطار که بیشتر قطارهای محلی و حومه‌ای است هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداریم. درهمین حال، معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام غیرقانونی بودن افزایش نرخ بلیت قطار توسط شرکت راه‌‌آهن، اعلام کرد: در صورت افزایش نرخ با متخلفان در چارچوب قانون تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد. در همین حال وحید منایی، معاون سازمان حمایت از مصرف‌کننده در گفت‌وگو با مهر با اعلام مخالفت سازمان حمایت با افزایش قیمت بلیت قطار، گفت: افزایش قیمت بلیت قطار مغایر با فرآیند اجرایی تصریح شده در مصوبات هجدهمین جلسه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی بوده و لازم است قبل از هر اقدامی، فرآیند مربوط طی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها