معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به‌زودی لایحه ساماندهی قوانین مخل و مزاحم فضای کسب و کار آماده و به مجلس ارائه می شود.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۶

به گزارش ایرنا، شاپور محمدی دیروز در دومین همایش ملی بهبود کسب و کار افزود: بر این اساس از همه فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی درخواست شد قوانین مخل و مزاحم کسب و کار خود را اعلام کنند تا در دولت بررسی شده و لایحه آن به مجلس ارائه شود.

وی در ادامه از بهبود 34 پله‌ای فضای کسب و کار در ایران خبر داد و تصریح کرد: رتبه فضای کسب و کار ایران از 152 به 118 بهبود یافته است.

محمدی، ساماندهی مجوزها را یکی دیگر از اقدامات دولت برای بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد و افزود: در مرحله نخست 1800 مجوز ملی و 2100 مجوز ملی و استانی در سایت ایران مجوز بارگذاری شده است. بعضی از دستگاه‌های اجرایی مجوزهای غیرضروری خود را حذف کردند ضمن این‌که وزارت جهاد کشاورزی از جمله دستگاه‌هایی است که 435 مجوز دارد و در حال ساماندهی این مجوزهاست.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:‌ استعلامات تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه جزو منفی‌های رتبه کسب و کار است.

وی افزود: در این زمینه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی مکاتباتی داشته‌ایم و امیدواریم جواب مناسبی دریافت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها