پاسخ‌ سخنگوی وزارت ارشاد به حواشی این روزهای فرهنگ و هنر :

هنرمندان آب به آسیاب دشمن نریزند

این روزها وزارت فرهنگ و ارشاد با چالش‌های متعددی رو‌به‌روست؛ از استعفای برخی اعضای شوراهای عالی فرهنگی و هنری، محل برگزاری نمایشگاه کتاب، اعتراض به توهین در یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی و .... گرفته تا پخش تبلیغات آثار فرهنگی و هنری در شبکه‌های ماهواره‌ای.
کد خبر: ۸۶۴۱۶۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نوش‌آبادی در بیست و یکمین نشست سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرد تا به برخی از این حواشی پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به استعفا و کناره‌گیری برخی هنرمندان از شوراهای فرهنگی و هنری گفت: اگر دوستان دلسوز فرهنگ و هنر باشند به‌سادگی و به‌راحتی از شوراها استعفاها نمی‌کنند اما اگر تصمیم بر کناره‌گیری دارند، در کشور با وجود این همه نخبه و فرهیخته جای آنها خالی نمی‌ماند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص همکاری هنرمندان و برندهای مختلف تجاری با شبکه‌های معاند خارجی بیان کرد: هرگونه همکاری، تماس، سفارش و ارسال اثر یا سفارش آگهی به این شبکه‌ها ممنوع است و هنرمندان باید مراقب باشند بی‌جهت آب به آسیاب دشمن نریزند. این اقدامات باعث ابطال پروانه و مجوز اثر یا تولیدات تجاری می‌شود.

نوش‌آبادی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در باغ کتاب گفت: پس از ملاقات جنتی و شهردار درخصوص اختصاص باغ کتاب به نمایشگاه کتاب در سال 95، وعده شهردار تهران به جنتی برای اختصاص این مکان و نامه جنتی، از سوی شهردار برای پیگیری و طرح دوباره درخواست هنوز پاسخ داده نشده است. اگر باغ کتاب نهایی نشود، مصلای امام خمینی (ره) پابرجاست و شهر آفتاب را هم در نظر داریم.

سخنگوی وزارت ارشاد درخصوص ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات در نشریات و مطبوعات و تخلفات نشریات هم گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس قانون مطبوعات عمل کند. در این زمینه مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات قابل اجراست. دادگاه‌ مطبوعات می‌تواند در صورت تخلف نشریه آن را تا دو ماه توقیف کند تا به پرونده رسیدگی شود؛ اما در این زمینه هیچ مصوبه‌ای از شورای عالی امنیت ملی و ابلاغیه رسمی در این رابطه نداریم. او با بیان این که ما طبق نظر مقامات قضایی و بر اساس قانون مطبوعات عمل می‌کنیم، افزود: مطبوعات در بیان مطالب آزاد هستند؛ اما آزادی مسئولانه و با قید و شرط و با احترام به مبانی دینی و ملی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها