سینمای مستند، سینمایی آگاهی‌بخش است و هر جامعه‌ای که میل به توسعه و پیشرفت در آن به چشم می‌خورد، توجه گسترده‌تر و فراگیرتری به سینمای مستند دارد.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۴
سینمای مستند؛ چشم بینای جامعه

جامعه هرچقدر فرهنگی‌تر و فرهیخته‌تر باشد، به تبع سینمای مستند پویاتری هم خواهد داشت، چون امکان طرح مسائل مختلف و انتقادهای سازنده در زمینه‌های گوناگون در آن وجود دارد. ما هم اگر بخواهیم جامعه‌ای فرهیخته روبه رشد، بالنده و توانمند داشته باشیم، باید بیش از اینها به فیلمسازان مستند مجال فعالیت بدهیم.

این مجال دادن با حمایت مادی و معنوی هرچه بیشتر از مستندسازان اتفاق می‌افتد و همه تلاش ما در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و جشنواره سینماحقیقت هم همین است.

جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت (فیلم مستند ایران) که از امروز نهمین دوره خود را آغاز می‌کند، در هشت دوره گذشته به جایگاه مقبولی دست پیدا کرده و مورد توجه جدی مخاطبان خاص، فعالان عرصه سینمای مستند و مخاطبان عام قرار گرفته است.

سال گذشته بسیاری از مخاطبان فیلم‌ها، علاقه‌مندان مردمی بودند و مطمئن هستم که امسال هم به دلیل وجود فیلم‌هایی شاخص و جذاب، باز هم به طور گسترده شاهد حضور عموم مردم به عنوان مخاطب خواهیم بود.

جشنواره سینماحقیقت از دوره نخست، فعالیت خود را با شعار «مستند برای همه» آغاز کرد که این رویکرد کماکان در دستور کار ما قرار دارد و برای این‌که فهم جامعه را با ابزار کارآمد مستند ارتقا دهیم و آن را به مقبول عموم بدل کنیم، همچنان به این وجه مردمی توجه داریم.

خوشبختانه مردم ما پابه‌پای جوامع پیشرفته دنیا، هر روز اقبال بیشتری به فیلم مستند نشان می‌دهند و این مهم را در زمان‌های برگزاری این جشنواره، اکران فیلم‌های مستند در گروه هنر و تجربه و نمایش‌های تلویزیونی نشان داده‌اند.

جشنواره سینماحقیقت هم با وجود نوپا بودن، توانسته جایگاه خوبی میان جشنواره‌های مستند دنیا به دست آورد و در هر دوره تلاش کرده با انتخاب و نمایش برترین آثار مستند ایرانی و خارجی، سهم به سزایی در ارتباط بیشتر با مردم داشته باشد.

از این فرصت استفاده می‌کنم و از مردم عزیزمان دعوت می‌کنم به تماشای فیلم‌های این دوره جشنواره بیایند و مطمئن باشند که از وقتی که به دیدن این آثار اختصاص می‌دهند، پشیمان نخواهند شد.

سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد - دبیر جشنواره سینماحقیقت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها