نرم‌افزار هفته

ویندوز در مک

پنجره‌ System Preferences در سیستم‌عامل مک او‌اس‌ایکس همچون کنترل‌پنل ویندوز ابزارهای متعددی را برای اعمال تغییرات در بخش‌های مختلف سیستم‌عامل در اختیار شما قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۲۷۶۹
دسترسی سریع‌تر به تنظیمات او‌اس‌ایکس

همان‌طور که می‌دانید در این بخش ابزارهای متعددی وجود دارد که گاهی موجب می‌شود جست‌وجو به دنبال یک ابزار خاص و انجام تغییرات دلخواه شما کمی دشوار شود.

اگر دوست دارید خیلی سریع‌تر به ابزار دلخواه خود دسترسی یافته و به تغییرات موردنظر را اعمال کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از این روش‌ها را به کار بگیرید:

روش اول ـ جست‌وجو: در این روش کافی است پس از مراجعه به پنجره تنظیمات سیستمی (System Preferences) کلمه کلیدی ابزار یا فعالیت موردنظر را در کادر جست‌وجو (بالا سمت راست) وارد کنید.

به‌عنوان مثال چنانچه قصد دارید نوار منو را تیره کنید کافی است عبارت dark menu bar را وارد کنید تا گزینه‌ مورد نظر برای اجرای این کار با عنوان Dark menu bar and dock در نتایج جست‌وجو به شما نمایش داده شود.

روش دوم ـ فیلتر بخش‌ها: گاهی دسترسی سریع به بخش موردنظر و اعمال تغییرات با فیلتر کردن بخش‌هایی که به آنها نیازی ندارید میسر می‌شود.

به‌عنوان مثال فرض کنید در بخش تنظیمات سیستمی مک بیش از 20 بخش مختلف وجود داشته باشد و شما در بیشتر موارد از ده بخش آن هیچ استفاده‌ای نکنید و هیچ اطلاعی از نحوه کار با آن بخش‌ها نیز نداشته باشید.

در این شرایط می‌توانید با مراجعه به منوی View و کلیک روی Customize ویرایش پنجره تنظیمات سیستمی را آغاز کنید.

کنار هریک از بخش‌ها و ابزارهای موجود در پنجره تنظیمات سیستمی یک علامت چک‌مارک نمایش داده می‌شود که با برداشتن این علامت از کنار هر گزینه، آن گزینه فیلتر شده و از فهرست گزینه‌های موجود حذف می‌شود.

با انجام این کار گزینه‌های در دسترس کاهش یافته و به‌راحتی می‌توانید به بخش موردنظر دسترسی یابید.

روش سوم ـ میانبر داک: روش دیگری که برای دسترسی سریع‌تر به بخش‌های مختلف تنظیمات سیستمی می‌توانید به‌کار بگیرید استفاده از میانبر این تنظیمات در داک است.

روی آیکون utility در داک کلیک راست کرده و از منوی به‌نمایش درآمده روی هریک از گزینه‌های موجود در بخش تنظیمات سیستمی که به‌صورت الفبایی مرتب شده‌اند، کلیک کنید.

امیر عصاری

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها