سومین کارت زرد مجلس به نعمت‌زاده

وزیر صنعت، معدن و تجارت به جمع وزرای سه‌کارته مجلس پیوست تا به این ترتیب دولت یازدهم، شانزدهمین کارت زرد خود را از نمایندگان مجلس دریافت کرده باشد.
کد خبر: ۸۶۲۷۰۷

به گزارش جام‌جم،نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت به سوال حمید رسایی، نماینده تهران در مورد تصدی بیش از یک شغل قانع نشدند، سومین کارت زرد را به محمدرضا نعمت‌زاده دادند.

در سوال نماینده تهران تاکید شده بود که بر اساس قانون، تصدی بیش از یک شغل برای کارمندان دولت ممنوع است، چه برسد به یک وزیر که عضو هیات‌مدیره 16 شرکت هم باشد. این نماینده با اشاره به این‌که دختران وزیر صنعت در 12 شرکت عضویت دارند گفت: رئیس‌جمهور شما را پدر صنعت کشور معرفی کرده است، اما شما پدر صنعت کشور را درآورده‌اید؛ شما حتی نمی‌توانید از عملکردتان دفاع کنید!

رسایی با اشاره به سن بالای وزیر تاکید کرد: سن شما اقتضای کار اجرایی را ندارد، شما مردم را به دلیل اعتراض به کیفیت خودروهای ایرانی خائن نامیدید، نمایندگانی که به وزارت شما رای دادند باید توبه کرده و اجحاف در حق مردم را جبران کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در پاسخ به این سوال گفت تعداد شرکت‌هایی که در هیات مدیره آنها عضویت دارد 19 شرکت بوده که در تاریخ‌های 13، 14 و 15 مرداد 92 و قبل از معرفی به مجلس به‌عنوان وزیر صنعت و معدن و تجارت استعفاهای خود را نوشته است.

وی با تاکید بر این‌که مدارک استعفا از شرکت‌ها را به صورت تلفنی و حضوری جمع‌آوری کرده، یادآور شد عمده سهام وی در شرکت‌ها سهام مدیریتی بوده و به جز یکی دو شرکت که به اتفاق خانواده در آنها 20 درصد سهام دارد، در بقیه شرکت‌ها سهام مدیریتی داشته که اسناد آن نیز به قوه قضاییه ارائه شده است و اکنون از طریق حقوق و املاک به ارث رسیده امرار معاش می‌کند.

وی با اشاره به گزارش دیوان محاسبات کشور گفت: بنا بر استعلامات این نهاد نظارتی، بنده عضو هیات مدیره هیچ شرکتی نیستم که گزارش سازمان بازرسی کل کشور نیز این مساله را تائید می‌کند.

پس از توضیحات وزیر صنعت، حمید رسایی اعلام کرد از پاسخ‌های وزیر قانع نشده و نمایندگان نیز با 73 رأی موافق، 106 رای مخالف و 10 رای ممتنع از 203 نماینده حاضر در صحن علنی، از پاسخ‌های وزیر صنعت قانع نشدند و به این ترتیب وی سومین کارت زرد خود را از پارلمان دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها