اردوغان، صنعت تروریسم و معامله نفت و خون

حادثه سرنگون کردن جنگنده روسی از سوی ترکیه، تمام عذر و بهانه‌های کسانی را از میان برد که حمله نکردن به داعش را به دلیل برخورد نکردن هواپیماها در فضای سوریه و عراق توجیه می‌کردند. آنها دیگر برای این کار بهانه‌ای ندارند چون تنها طرف مخالف با این عمل، ترکیه است.
کد خبر: ۸۶۰۶۹۳
اردوغان، صنعت تروریسم و معامله نفت و خون

در واقع اردوغان با کاری که کرد همه اینها افشاء شد. او نشان داد به‌شدت نگران موفقیت حمله بین‌المللی علیه تروریسم است. چون او را در تنگنا قرار می‌دهد و به لحاظ تاریخی، سیاسی، مردمی، حزبی و جهانی مشت او را باز خواهد کرد.

اردوغان شیوه‌ای ایدئولوژیک دارد. روشی که تاکنون خطرات آشکاری را متوجه ترکیه و حتی ملت‌های منطقه کرده است. بعد از سقوط هواپیمای روسی، او بلافاصله خواستار تشکیل نشست ناتو شد و سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت را فراخواند تا طوری نشان دهد که گویی خواستار یک درگیری وسیع بین‌المللی است، اما چرا؟ مهم‌ترین انگیزه‌های اردوغان از این کار چه بود؟

ـ پیروزی‌های پی‌درپی و سریع ارتش سوریه در همکاری با روسیه در حومه لاذقیه یکی از این عوامل بود. برای همین اردوغان تلاش کرد بین نژادپرستی و تروریسم رابطه برقرار کند و بر مساله ترکمان‌ها انگشت بگذارد. چون شهروندان سوری مدت‌ها پیش روستاهای اطراف این شهر را تخلیه کرده بودند.

ـ شکست طرح ترکیه برای ایجاد یک منطقه امن که با مخالفت جامعه بین‌المللی مواجه شد. در مقابل ناکامی دولت ترکیه نیروهای مسلح سوریه توانستند پیشرفت‌های جدیدی به دست آورند.

ـ نگرانی اردوغان از دیدار موفقیت‌آمیز پوتین از ایران. به‌خصوص دیدار با امام خامنه‌ای و این حرف پوتین که در آنجا گفت: «ما به متحدان خود خیانت نمی‌کنیم!»

ـ اردوغان مطمئن است دیگر ملت‌های غربی و سیاستمدارانشان فریب او را نمی‌خورند. او تلاش می‌کند از ترکیه یک دولت مزدور و ورشکسته به لحاظ تاریخی بسازد. ترکیه از زمانی که مرد بیمار اروپا لقب گرفته بوده تاکنون برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه همواره به یک درد سر تبدیل شده است.

ـ افشای این که دولت ترکیه به گذرگاهی برای رفت و آمد تروریست‌ها تبدیل شده است. اردوغان یک فرد اخوانی افراط‌گراست. غرب کاملا می‌داند این فرد با موضوع تروریست‌ها و پناهندگان چگونه تجارت می‌کند.

تا اینجا اردوغان و همه حامیانش موفق شده‌اند تفنگ مبارزه با تروریسم را از این شانه به آن شانه کنند. جامعه بین‌المللی از جنگ با تروریسم وارد مرحله جنگ بین طرف‌های ائتلاف با همدیگر شده است. این بزرگ‌ترین خدمت رایگان به تروریست‌ها از سوی کسی است که نفت آنها را می‌خرد یا با خون معاوضه می‌کند.

جنایت اردوغان و توجیهات باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا برای فرار از مبارزه‌ای قاطع با تروریست‌ها تاکنون منجر به نجات واقعی تروریست‌ها شده و آنها را از مخمصه رهانیده است. تصمیمات شورای امنیت، نشست‌های وین و... همه نشان داد به جای مبارزه با داعش قرار نیست هیچ اقدامی صورت گیرد.

متاسفانه ملاحظه می‌شود تلاش‌ها رفته رفته از تمرکز بر جنگ با تروریسم فاصله می‌گیرد. تمام دستاوردهایی که درباره روند سیاسی ژنو، مسکو و وین رشته شده بود اردوغان با جنایت خود همه آنها را پنبه کرد. به این ترتیب ملاحظه می‌شود هیچ شراکت واقعی در مبارزه با تروریسم وجود ندارد و قضایا به سمت بدتر شدن می‌رود. طرف‌های بین‌المللی هر روز بیش از پیش با همدیگر درگیر می‌شوند. آن هم کسانی که مسئولیت اجرای قطعنامه سازمان ملل متحد و مبارزه جدی با داعش بر دوش‌های آنهاست. این مساله برای ملت سوریه دیگر کاملا مسجل شده است که:حرف اول را باید در میدان زد. ما به همت فداکاری ارتش و ملت خودمان و حرکت در پشت‌سر رهبری بشار اسد خواهیم توانست بر پروژه تروریست‌ها و حامیانشان غلبه کنیم.

منبع: البعث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها