رئیس جمهور ترکیه هرچند ظاهرا در ائتلاف ضد داعش حضور دارد اما از تمام توان خود برای سرکوب کردهایی که نیرویی موثر در مقابل این گروه تروریستی به شمار می‌روند استفاده می‌کند.
کد خبر: ۸۶۰۱۹۰
اردوغان در مبارزه با داعش کارشکنی می‌کند

روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت: رئیس‌جمهور روسیه درپی ایجاد تنش میان مسکو و آنکارا ترکیه را به خنجر زدن از پشت متهم کرده است. هرچند همتای ترکیه‌ای وی نیز با ادبیاتی مشابه پاسخ ولادیمیر پوتین را داده است اما سوالی که در این بین برای بسیاری ایجاده شده این است که حق با کدام یک از این دو است؟

ترکیه در ظاهر حریم هوایی خود را در اختیار جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمله به مواضع داعش قرار داده است اما از سوی دیگر موشکهای خود را به سمت گروه پ.ک.ک هدفگیری کرده است که تقریبا به صورت اختصاصی درحال مبارزه با داعش هستند. به اعتقاد بسیاری اردوغان کردها را تهدید جدی‌تری از داعش برای ملت خود می‌داند.

یک پنجم از جمعیت 75 میلیونی ترکیه را کردها تشکیل می‌دهند و اتفاقات اخیر نشان داده که این گروه از تاثیرگذاری نظامی قابل توجهی برخوردار است. واقعیت این است که در صورت اتحاد کردها امکان نابودی داعش در سوریه و عراق تا حد بسیار زیادی افزایش می‌یابد. اما اردوغان نگران تقویت کردها است و از هر فرصتی برای تضعیف آنها استفاده می‌کند. علاوه بر این وی از بشار اسد متنفر است و درصورت تضعیف داعش نیروهای اسد –با حمایت روسیه- به شدت تقویت خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها