شما هم جز افرادی هستید که هر بار مقابل آینه می ایستید گمان می کنند پیرتر از روز قبل هستند؟ فکر می کنید هر روز که می گذرد به چین و چروک های پوستتان اضافه می شود؟ شما هم تصور می کنید چهره ای پیرتر از سن واقعیتان دارید؟ اگر پاسختان به این سؤالات مثبت است احتمالاً بیش از هر چیز از پیر شدن پوستتان شاکی هستید و به دنبال راهی برای حل این مشکل می گردید اما مشکلات پوستی بدون ریشه یابی رفع نمی شوند و شما باید پیش از هر چیز به دنبال عامل آنها باشید.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۱
چگونه می توان از پیری پوست جلوگیری کرد؟

از آنجایی که به نظر می رسد پیری پوست یکی از مشکلات شایع این روزهای ماست، در اینجا شما را با چهار عاملی که موجب به وجود آمدن این شرایط می شوند آشنا می کنیم، شناخت این دلایل به شما کمک می کند تا سد راه پیری بیشتر پوست پیدا کنید.

اضطراب و استرس

هر چند استرس به بخش طبیعی از زندگی امروز ما بدل شده است؛ ولی اگر از کنترل خارج شود می تواند اثرات مخربی بر جسم و روان ما داشته باشد. اولین و شاید بارزترین تأثیر این پدیده در پوست دیده می شود. در زمان اضطراب بدن ما تمامی مواد مغذی از جمله ویتامین Cو منیزیم را برای تولید هورمون کورتیزل، آدرنالین و نورادلاین به کار می گیرد.از آنجایی که وجود این ترکیبات برای سلامت پوست لازم است، شما می توانید در هنگام استرس های شدید از مکمل های ویتامین C و منیزیم استفاده کنید.

اختلالات هورمونی

این مورد به ویژه در مورد خانم ها مصداق دارد، اغلب خانم ها تیرگی و جوش های صورت را پیش از قاعدگی و چروک شدن را در هنگام یائسگی تجربه می کنند.در چنین مواقعی، بیشتر افراد سراغ ظرف شیرینی و شکلات می روند و می خواهند انرژی از دست رفته خود را بدین طریق جبران کنند. راه حلی که نه تنها تأثیر چندانی در بازیابی انرژی ندارد بلکه موجب پیری پوست هم می شود.شاید قدری عجیب به نظر برسد ولی بهترین راه در چنین شرایطی انجام کارهای دوست داشتنی و لذت بخشی مثل گوش کردن به موسیقی یا نقاشی کشیدن است. کارهایی که هم انرژی شما را تأمین می کنند و هم چین و چروک های پوست شما را کم.

بدخوابی و کمبود استراحت

شفقنا نوشت: جالب است بدانید سلول های جوان ساز بهترین عملکرد خود را در زمان خواب دارند بنابراین، زمانی که شما خواب کافی و عمیق نداشته باشید به فرآیند پیری پوست سرعت می بخشید.از طرف دیگر، کمبود خواب موجب افزایش اشتها و تمایل به استفاده از خوراکی های چرب و شیرین می شود.راه حل مقابله با این مشکل اختصاص 10 دقیقه به خود در طول روز است، مدتی که بتوانیم فارغ از هر کاری آرامش و تمرکز داشته باشیم. همچنین مصرف مکمل های منیزیم کمک قابل توجهی به رفع مشکل بدخوابی می کند. خوردن یک قرث ویتامین B پیش از خواب با تنظیم متابولیسم بدن نه تنها به خواب خوب کمک می کند بلکه موجب درخشندگی پوست هم می شود.

کنار گذاشتن مصرف چربی ها

هر چند چربی ها مواد چندان مفیدی برای بدن نیستند؛ اما صرف نظر کردن از آنها نتیجه ای جز خشکی و حساسیت پوست ندارد.بنابراین، اگر می خواهید با مشکلات مصرف چربی دست به گریبان نشوید از چربی هایی مفیدی مثل: روغن نارگیل، بادام و امگا 3 استفاده کنید. با این روش نه تنها نیاز بدن به چربی را مرتفع کرده اید بلکه از بخش قابل توجهی از مشکلات پوستی هم جلوگیری می کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها